شناسهٔ خبر: 23191274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات عنوان کرد:

عملیات احداث 8 شرکت حوزه ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی برای انجام تولیدات عرصه فناوری اطلاعات بخصوص اینترنت اشیا و سرویس های جدید درمنطقه ویژه اقتصادی پیام، کلنگ احداث همزمان 8 شرکت حوزه ICT را در این منطقه به زمین زد و مرکز خدمات تجاری بین الملل پیام را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت وجود مجموعه اقتصادی پیام در استان البرز، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام براساس برنامه مصوب در ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات، یکی از کریدورهای اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور است.

وزیر ارتباطات افزود: سرمایه گذاری بزرگی در این بخش انجام می شود که در صورت تحقق، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می کند و با توجه به ظرفیت های موجود و مقررات ویژه ای که در این مناطق وجود دارد و همچنین وجود نیروی کار مناسب، طوری برنامه ریزی شده است که تولیدات عرصه فناوری اطلاعات بخصوص اینترنت اشیا و سرویس های جدید در این حوزه در این منطقه انجام شود.

آذری جهرمی با اشاره اهمیت این منطقه، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام در پروژه اقتصاد مقاومتی به صورت ملی است که فاز نخست مطالعاتی آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن آغاز شده است که بعد از فاز سوم، وارد مراحل اجرایی می شویم.

در همین حال همزمان با کلنگ زنی عملیات احداث همزمان 8 شرکت حوزه ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام، مرکز خدمات تجاری بین الملل پیام نیز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. 8 شرکت حوزه ICT که امروز (شنبه) کلنگ احداث همزمان آنها در منطقه ویژه اقتصادی پیام به زمین زده شد شامل شرکت های مادیران، شاتل، گسترش ارتباطات مبنا، فناوران سیستم رهیاب سیستم، هورپندار، اندیشه نگار پارس، برهان نوآوران، داده گستر عصر نوین (های وب) می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در فرودگاه پیام نیز خرید تجهیزات کمک ناوبری روشنایی باند و اصلاح شبکه برق عملیاتی، راه اندازی مجدد خط کارگو و بهسازی برج مراقبت، نصب تجهیزات سویچینگ و تجهیزات رادیویی به طور کامل به پایان رسیده است و تا سه ماه دیگر بهسازی باند و خطوط پروازی نیز به اتمام می رسد. همچنین هم اکنون یک واحد سوخت‌رسانی هواپیما راه اندازی شده است و واحد دیگر نیز در حال استاندارد سازی است.

نظر شما