شناسهٔ خبر: 23177441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشانه گرفتن ریشه ها وباورهای دینی توسط دشمن

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی گفت: دشمن در جنگ نرم باور‌ها و اعتقادات دینی جامعه را نشانه رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن مصباح یزدی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات ما ناشی از عمل نکردن به دین است.

وی با تاکید بر تضاد و تناقض دین‎داری جامعه اسلامی با منافع دشمنان عنوان کرد: بر این اساس همه هجمه‎های دشمنان اعم از جنگ سخت و نرم با هدف از بین بردن دین ما صورت می‎گیرد.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: دشمن با هدف مقابله با مظاهر و رفتار‌های دینی و الگوی زندگی ما با استفاده از اهرم‎های مانند تبلیغات، ایجاد مد و شبکه‎های فراوان در اختیار، ریشه‎ها و باور‌های دینی‎مان را نشانه گرفته است.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه بر این اساس راه حل مقابله با دشمن در تعمیق باور‌های دینی است، ادامه داد: از این طریق دشمن نمی‎تواند، ریشه‎های دینی ما را ضعیف کند.

وی در ادامه با نگاهی به نقش دین در زندگی و وجود تلقی‎های متفاوت از آن گفت: در تلقی درست از دین باید گفت که زندگی شامل سه بخش زندگی پیش از تولد، در دنیا و پس از مرگ است که هر کدام از آن‌ها مقدمه‎ای بای زندگی بعدی هستند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی اظهار کرد: وقتی منظور از دین وحی آسمانی و راهنمایی خداوند از طریق پیامبران است، دین چارچوب‎ها را تعریف و مرز‌های بین حلال و حرام را تعیین می‎کند.

مصباح یزدی با تاکید بر ضروری بودن راهنمایی انبیاء الهی برای انسان‎ها عنوان کرد: با این تلقی دین بسیار مهم بوده و در زندگی حاشیه‎ای و مخصوص زمان خاصی نیست که در نهایت هدف آن تامین سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

وی ریشه بسیاری از مشکلات را در عمل نکردن به دین دانست و افزود: بر این اساس جامعه اسلامی زمانی پیشرفت می‎کند که قاطبه مردم دین را دست شناخته و به آن عمل کنند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: بر این اساس به منظور تعمیق باور‌های دینی در جامعه باید در وهله اول آموزه‎های دینی را به درستی بیاموزیم.

مصباح یزدی با اشاره به تعدد شبهات، سوالات و ابهامات دینی و القاء آن‌ها از سوی دشمنان گفت: شبهات و ابهامات حد و حصری نداشته و مدام در حال تولید هستند، از طرفی بسیاری از آن‌ها منشأ واحدی دارند.

وی تاکید کرد: با اصلاح ریشه‎های فکری و دستیابی به مبانی فکری درست به خودی خود به بسیاری از سوالات و ابهامات پاسخ داده می‎شود.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی بیان کرد: البته یکی از نقایص عمده این است که علاوه بر ضعیف بودن نحوه عرضه، عملکرد رسانه‎ها در این زمینه نیز ضعیف است.

انتهای پیام/م

دشمن ریشه‎ها و باور‌های دینی‎مان را نشانه گرفته است

نظر شما