شناسهٔ خبر: 23161851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

صادرات بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی صادر شده

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده درجلسه بررسی مسایل و مشکلات سیب استان که  باحضور حضرت پور نماینده مردم شهرستان ارومیه درمجلس شورای اسلامی و طهماسبی معاون امورباغبانی وزیرجهادکشاورزی و نمایندگان تشکل های کشاورزی برگزار شد افزود:امسال در ۶۰ هزارهکتار از باغات سیب آذربایجان‌غربی بیش از ۱میلیون و دویست هزار تن سیب درختی تولید شده است که از این میزان ۳۵۰ هزارتن سیب صنعتی در ۴۸ کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی فراوری شده است که امسال به لحاظ شرایط آب و هوایی  این میزان افزایش یافت که با تدبیر به موقع جهت خرید تضمینی این مشکل برای اولین بار در کشور، تا حدودی تعدیل شد.

وی ادامه داد: جایگزینی ارقام جدید پایه رویشی بجای ارقام قدیمی سیب،توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، بکارگیری تجهیزات کاهش مخاطرات طبیعی،خرید تضمینی  از برنامه های سازمان در تولید سیب استان است.

کریم زاده گفت: باتوجه به پیگیری های انجام شده تا امروز بیش از ۳۰ هزارتن سیب از استان صادر شده و روند صادرات سیب ادامه دارد، که امید است که با پیگیری برخی ازمشکلات صادرکنندگان این روند افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال با پیگیری و حمایت جناب اقای حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و پیگیری ایشان برای اولین بار در کشور خرید تضمینی سیب صنعتی در استان انجام شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام

نظر شما