شناسهٔ خبر: 23159627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حوزه های علمیه با کمک مؤمنان اداره می شوند/ لباس روحانیت آرم نبوت و امامت است

حوزه/ آیت الله طبرسی، شریعت شناسی و شریعت محوری را فلسفه اصلی حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز نشر و گسترش دین در جامعه با کمک مؤمنان اداره می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی کوتنایی و بزرگداشت 45 شهید روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که فلسفه خلقت در علم و علم آموزی است، گفت: تعلیم و تربیت از آغاز خلقت بود و حوزه های علمیه هم با آمدن نبی گرامی اسلام(ص) و شریعت محمدی آغاز شد و برنامه پیامبر(ص) هم علم، قلم و تعلیم بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام از روز آغاز تا  امروز دین علم، تعلیم، تربیت بوده است، افزود: این دین را تعلیم و تربیت در دوران امام صادق(ع) با تلاش ها و جهاد علمی آن حضرت تکمیل شد.

آیت الله طبرسی، شریعت شناسی و شریعت محوری را فلسفه اصلی حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز نشر و گسترش دین در جامعه باید این دو اصل مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تحصیل، تدریس، تألیف، تهذیب و تبلیغ را از جمله مهم ترین وظایف روحانیت عنوان کرد و افزود: یک طلبه موفق برای رسیدن به مراتب علمی بالا باید همین مسیر را دنبال کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که به برکت وجود پیامبر(ص)، ائمه(ع) و علما امروز ارزش های دینی در جامعه نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: به برکت همین مکتب آسمانی و خدایی شاهد عزت و عظمت روز افزون در دنیا هستیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ با کمک های مؤمنان اداره می شدند و امروز نیز همین شرایط وجود دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، تربیت طلاب و روحانیان مجرب را از وظایف و رسالت های تاریخی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم محرم، رمضان، تبلیغ و ارشاد در جامعه حفظ شود، نیازمند حضور روحانیت در جامعه هستیم.

وی با بیان این که حوزه های علمیه مرکز نشر دین و ارزش های اسلامی در جامعه محسوب می شوند، افزود: حوزه های علمیه مراکز تربیت و پرورش شخصیت های بزرگی هستند که در طول تاریخ، ماندگار شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شخصیت های اثرگذار و بزرگی در حوزه های علمیه پرورش یافتند که تاریخ ساز شدند، بیان داشت: بزرگانی چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نمونه هایی از پرورش یافتگان مکتب اهل بیت(ع) هستند که به الگویی ارزشمند در جامعه تبدیل شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تبلیغ و ترویج دین رسالت ذاتی روحانیت در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: روحانیت برای حفظ و بقای دین تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری داشته است.

امام جمعه ساری، طلاب و روحانیان را حافظان حقیقی دین و انقلاب معرفی کرد و با بیان این که روحانیت دلبستگی خود به انقلاب و آرمان های آن را در دهه های اخیر به وضوح ثابت کرده است، بیان داشت: اگر تلاش های علما و بزرگان دینی نبود جایگاه امروز را نداشتیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که لباسی که امروز روحانیت بر تن دارد، آرم نبوت و امامت است و باید شأن و جایگاه آن را حفظ کرد، افزود: برای حفظ دین و ارزش های حاکم بر آن باید از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم.

انتهای پیام

نظر شما