شناسهٔ خبر: 23134404 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

رئیس هیأت داوری استصناء:

ابتکار عمل هاشمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت نفت

صاحب‌خبر -
 پدیدار گفت: هاشمی رفسنجانی از طریق مشارکت و حضور خارجی‌ها در امر سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه صنعت نفت و افتتاح اعتبارات اسنادی یوزانس و یا مدت دار باعث رونق بخشیدن به توسعه صنعت نفت شد.

رضا پدیدار، رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ارزیابی وضعیت صنعت نفت در زمان هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از شواهدی که می‌توانیم در جهت فعال سازی صنعت نفت و رسیدن به ضریبی از توسعه عنوان کنیم اینکه در شرایطی که اقتصاد کشور هنوز در برنامه اول و دوم توسعه رشد نکرده بود و محدودیت مالی بر کشور حاکم بود ایشان با ابتکار عمل اقدام به فعالسازی پروژه‌ها کرد.

وی افزود: هاشمی از طریق مشارکت و حضور خارجی‌ها در امر سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه صنعت نفت و افتتاح اعتبارات اسنادی یوزانس و یا مدت دار باعث رونق بخشیدن به توسعه صنعت نفت شد.

پدیدار تصریح کرد: ما در برهه‌ای به شرکت‌های بزرگ پیمانکاری خارجی و مشارکت مشاورین خارجی نیاز داشتیم و با توجه به وقفه جنگ در صنعت نفت و گاز کشور نه تنها توسعه نداشتیم بلکه تخریب هم داشتیم، لذا در زمان هاشمی بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ و عدم توسعه یافتگی با جدیت پیگیری شد.

وی اظهار داشت: در آن زمان حرکت توسعه گونه آغاز شد و با توجه به محددویت‌های مالی شرکت‌های خارجی منابع مالی آورده وهمچنین برای خارجی‌ها با توجه به کاری که می‌کردند باید ما اعتبار اسنادی بصورت یوزانس و مدت دار باز می‌کردیم که این مقوله ابتکار عمل خوبی بود که دولت هاشمی رفسنجانی درجریان توسعه نظام، پولی، مالی و بانکی توانست انجام دهند و نگذاشت صنعت دچار وقفه شود.

رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت بهره برداری از‌های اولیه پارس جنوبی و بهره برداری از فاز یک و ۲ همچنین توسعه فازهای ۲و ۳ را از اقدامات دولت سازندگی در عسلویه عنوان کرد.

 

نظر شما