شناسهٔ خبر: 23093718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر یزد:

نیازهای مردم در بافت تاریخی با تعریض معابر تامین نمی شود

یزد ـ سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه بافت تاریخی باید انعطاف پذیر باشد، گفت: مردم در این بافت نیازهایی دارند اما این نیازها با تعریض معابر، تامین نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عباسی هرفته در نشست اعضای شورای اسلامی شهر یزد با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح تفضیلی میثاق نامه ما در ساماندهی بافت تاریخی است،‌ اظهار داشت: البته این طرح مشکلاتی دارد و در مواردی اجرای آن به ضرر بافت تاریخی است.

وی عنوان کرد: طرح تفضیلی، ایجاد پارکینگ و تعریض معابر را بیش از هر چیز دیگری مدنظر قرار داده اما واقعیت این است که نیازهای مردم در بافت تاریخی با تعریض معابر تامین نمی شود.

عباسی هرفته در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خیابان قیام به یک غده بدخیم تبدیل شده است، افزود: هرگونه مداخله در این خیابان می تواند آثار نامطلوبی در شرایط فعلی به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر یزد یادآور شد: دفتری در این خیابان راه اندازی شده و کسبه و بازاریان به این دفتر دعوت شده اند تا از نظرات آنها استفاده شود و تلاش می کنیم تا شب عید، خیابان قیام از این وضعیت خارج شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در ساخت و سازهای یزد وجود دارد، افزود: شهری که معماری آن میراث جهانی شده، در بخش جدیدش ساختمان‌هایی دارد که برای پنهان کردن آن درخت می کاریم.

عباسی هرفته تصریح کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد ساخت و سازهای یزد غیرمجاز و بدون پروانه است و از ۱۵ درصد دیگر نیز تنها ۵ درصد ساختمانهای ایمن هستند که این زیبنده یزد نیست.

وی تصریح کرد: برای اینکه مردم اقدام به دریافت مجوز ساخت و ساز کنند، سه موضوع فرهنگ سازی و آموزش، تسهیل و تسریع روند اداری کار و مکانیزه شدن صدور پروانه مدنظر قرار گرفته است.

نظر شما