شناسهٔ خبر: 23093632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با تشدید مبارزه با قاچاق سرعت می گیرد

قزوین-ایرنا-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: پیشبرد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز سرعت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرامرز مرادی روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: پدیده قاچاق کالا و ارز ابعاد منفی گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد که نباید از کنار هیچ کدام از آنها به سادگی عبور کنیم.
وی ادامه داد: در بعد اقتصادی این پدیده منجر به خروج ارز از کشور می شود و اقتصاد را زیرزمینی می کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: از طرف دیگر این پدیده باعث کاهش درآمدهای مالیاتی و گمرکی و از همه مهم تر ضعف تولید داخلی و بیکاری جوانان را به دنبال دارد.
این مسئول با بیان اینکه از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز این پدیده منجر به تغییر الگوی مصرف در جامعه و نابودی هویت ملی می شود،اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد را در کشور اجرایی کنیم و جوانان را از معضل بیکاری نجات بدهیم و ندا و پیام رهبر معظم را عملیاتی کنیم با مقابله با قاچاق کالا را بسیار جدی تر دنبال کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: نقش دستگاه ها در مبارزه با پدیده قاچاق کالا باید پررنگ تر شده و کمیسیون ها و کمیته های مربوطه بیش از گذشته فعال شوند.
مرادی با بیان اینکه دستگاه قضایی و انتظامی در کنترل و مبارزه باپدیده قاچاق نقش کلیدی و موثری دارند، اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی نیز نقش محوری در پیشگیری از این پدیده خانمان سوز دارند.
وی اظهار کرد: در بحث اطلاع رسانی از وضعیت قاچاق استان باید دبیرخانه به رسانه ها آمار و اطلاعات لازم را ارائه کند.
براساس اعلام پلیس، کشف انواع کالاهای قاچاق در استان قزوین نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 218 درصد رشد داشته است.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما