شناسهٔ خبر: 23093549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه درباره قدس؛

تشکیلات خودگردان نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل را خواستار شد

پس از آنکه آمریکا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره بیت المقدس را وتو کرد وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در پی اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس قطعنامه ای که از سوی مصر پیرامون قدس ارائه شده بود تشکیلات خودگردان فلسطین نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد را خواستار شد.

در همین راستا، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه خواستار این نشست شد.

گفتنی است که آمریکا روز دوشنبه مطابق با اعلام پیشین نماینده این کشور در سازمان ملل، قطعنامه لغو دستور ترامپ درباره بیت المقدس را وتو کرد.

این در حالیست که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به قطعنامه مصر درباره قدس رأی مثبت دادند.

مصر پیش نویس قطعنامه ای را درباره اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی تهیه و شنبه هفته جاری آن را میان ۱۵ عضو این شورا توزیع کرده بود.

لذا شورای امنیت سازمان ملل نیز ساعاتی پیش نشستی را در این خصوص برگزار کرد و قرار بود در صورت تصویب، قطعنامه مذکور دستور ترامپ درباره قدس را لغو کند.

لازم به ذکر است، ۶ سپتامبر (۱۵ آذر ماه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخت.

مقامات این کشور نیز اعلام کردند که بر اساس بیانیه ترامپ تا ۳ سال آینده سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهند کرد؛ اظهاراتی که با واکنش های گوناگون و محکوم کننده ای در سراسر جهان همراه شد.

نظر شما