شناسهٔ خبر: 23093422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در اردبیل

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ،نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد .

صاحب‌خبر -

نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل / در این نشست که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلمین نظری از اساتید حوزه و دانشگاه های شمالغرب کشور با بیان اینکه نظام سکولار و نظام سرمایه داری  امروزه عقل را از دین بیرون کشیده و دین را در نقل وحی خلاصه کرده است و علم را محصول عقل و انسان دانسته اند ، گفت : علم ابزار دین است و با وحی تعارضی ندارد و در این میان یکی از وظایف حوزه و دانشگاه این است که علم را در تمدن دینی به خوبی تعریف کنند.

وی تصریح کرد : حوزه باید با اجتهاد تکوینی و اساتید دانشگاه ها باید با اجتهاد تشریحی در جهت گیری نظام اسلامی قدم های مثبتی برداشته و برای حل مشکلات پیش رو کشور نسخه پیچی کنند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسنی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان از تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خبر داد و گفت: برگزاری جسلات متعدد و تشکیل کارگروه های هم اندیشی فرهنگی استان و پر رنگ شدن نقش حوزه و دانشگاه در تصمیم گیری های اجتماعی از اهداف مهم این دبیرخانه است.

نظر شما