شناسهٔ خبر: 23091123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار شد؛

نشست هایی برای وصول مطالبات دانشگاه از بیمه ها برگزار شود

شیراز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار برگزاری نشست هایی برای وصول مطالبات دانشگاه از بیمه ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی درخواست قبلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نشست هم اندیشی اعضای هیات رئیسه دانشگاه با مجمع نمایندگان استان فارس، با هدف بررسی مشکلات موجود و نحوه وصول مطالبات دانشگاه از سایر دستگاه ها و همچنین راهکارهای تاثیرگذار در بودجه سال ۹۷ ، برگزار شد.

این نشست در سالن هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان فارس، دکتر علی بهادر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونین دانشگاه، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر بهادر کلیاتی از وضعیت موجود و نیاز وزارت بهداشت به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتبارات سال آتی را عنوان کرد سپس دکتر عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه، با ارائه گزارشی از وسعت خدمات دانشگاه و افزایش این خدمات در سال های اخیر، موانع موجود در زمینه راه اندازی مراکز جدید از نظر اعتبار و تشکیلات، محدودیت های  مربوط به پرداخت کارانه معوقه پزشکان و کارکنان، به دلیل مطالبات از سایر سازمان ها را اعلام کرد.

دکتر سید جلیل معصومی، معاون توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه نیز مشکلات بین دانشگاه و بیمه ها اعم از بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت را بیان کرده و مسئله کاهش اعتبارات سال ۹۷ در بودجه ابلاغی دولت به مجلس شورای اسلامی در ردیف های درمانی و آموزشی و دیگر موارد را ارائه داد.

در ادامه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در زمینه موارد مطرح شده، راه حل هایی را پیشنهاد و آمادگی خود را برای مرتفع شدن موضوع با برگزاری نشست های مکرر با مدیر عامل سازمان بیمه تامین اجتماعی، مدیرعامل بیمه سلامت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین مقام عالی وزارت در راستای حل مشکل اعتبارات سال ۹۷ را اعلام کردند.

نمایندگان مجلس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان نخستین سازمان برگزار کننده نشست هم اندیشی مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس تشکر و قدردانی کردند.

دکتر بهادر، سرپرست دانشگاه نیز از استقبال حداکثری نمایندگان برای شرکت در این نشست، قدردانی کرد و راه حل هایی که از سوی نمایندگان ارائه شده بود را راهگشا دانست و خواستار حل مشکل اعتبارات سال ۹۷وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد که بر اساس آن، تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، منتفع می گردند، همچنین خواستار پیگیری ایرادات مربوط به اعتبارات سال ۹۷ از سازمان برنامه و بودجه توسط نمایندگان و برگزاری نشست هایی برای وصول مطالبات دانشگاه از بیمه ها شد.

دکتر بهادر در ادامه خواستار حمایت همه جانبه نمایندگان از وزارت بهداشت و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای حل مشکلات مطرح شده گردید.

در پایان این نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به اتفاق ۱۴ نماینده حاضر در جلسه، حمایت همه جانبه خود را از دانشگاه برای حل موارد مطرح شده اعلام کرد.

نظر شما