شناسهٔ خبر: 23091025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمخانی: دفاع مقدس آزمونی بود که کسی برای حضور در آن منع نشد

سنندج - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دفاع مقدس عرصه آزمونی بزرگ بود که هیچکس به دلیل دین، مذهب، قومیت و طبقه اجتماعی و یا تفکر سیاسی از حضور در آن منع نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دریابان علی شمخانی روز دوشنبه در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان افزود: مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت یک تجمع مردمی و یادگار یاران جان بر کف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس عرصه آزمونی بزرگ بود که هیچکس به دلیل دین، مذهب، قومیت و طبقه اجتماعی و یا تفکر سیاسی از حضور در آن منع نشد.
وی افزود: بی توجهی به دنیا، خلوص و تلاش مستمر برای کسب فضیلت ایثارگری رمز توفیق رزمندگان اسلام در ناکام‌سازی دشمن بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: فرهنگ مقاومت و جهاد مسیر همواری را برای کسب معرفت، تجربه و لیاقت ارتقا از موقعیت یک رزمنده ساده به جایگاه یک فرمانده ارشد را پیش روی همگان قرار داد.
شمخانی ادامه داد: زمانی که حمایت همه جانبه از دشمنان حتی با واگذاری سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی صورت می ‌گرفت روحیه مقاومت و رقابت برای فداکاری و ایثار بود که دنیای کفر را در برابر سربازان خمینی زمین گیر کرد.
وی ادامه داد: امروز فرهنگ بسیجی دستاورد بی بدیل دانشگاه دفاع مقدس بوده و نباید افراد تاثیرگذار در این عرصه ارزشمند آن به فراموشی سپرده شوند.
وی با اشاره به مسئولیت سنگین پیشکسوتان جهاد و شهادت در حمایت معنوی و مادی از همرزمان خود اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم پیشکسوتی به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی دچار آسیب شده و در پیچ و خم های زندگی روزمره دچاردرد و رنج شود.
وی با اشاره به تلاش وافر دست اندرکاران تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت برای تداوم فعالیت این تشکل ارزشمند افزود: تاکنون ۲۷ نشست فصلی پیشکسوتان در تهران و دهها جلسه مشابه در استان ها تشکیل شده که تاثیر قابل توجهی در انسجام شجره طیبه ایثارگران داشته است.
وی با بیان اینکه عرصه مبارزه، به دلیل تداوم دشمنی معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی پایان ناپذیر است، عنوان کرد: پشتوانه مردمی و ارتباط مستمر مسئولان با مردم مهم‌ترین اصل در پیروزی مستمر بر دشمنان بوده و شاهد مثال روشن آن موفقیت نظام اسلامی در سرکوب تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان است که قطعا بدون حمایت و پشتیبانی جامعه کُردی امکان پذیر نبود.
به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز برای شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان کردستان، شرکت در شورای اداری و برنامه ریزی استان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در جمع دانشجویان به کردستان سفر کرده است.
دومین گردهمایی بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان به همت مجمع جهاد و شهادت استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واقع در سنندج برگزار شد.
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ شروع کرده و نخستین همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت ۳۰ آذر ۱۳۹۳ برگزار شد.
کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی پنج هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و دارای بیش از ۱۰ هزار رزمنده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع وسعت، طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603هزار نفر جمعیت است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه است.
*خبرنگاران حسن حسین زاده و وریا کرمی **انتشار: مجید ملازاده
3034/ 7355/6108/1772

انتهای پیام /*

نظر شما