شناسهٔ خبر: 23091023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با میزان:

آمریکایی‌ها در شرایط بدی هستند و تلاش می‌کنند به یک شکلی ناکامی‌ها را جبران کنند

خبرگزاری میزان- سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: اینکه آمریکا به صورت تهاجمی وارد منطقه می‌شود نتیجه ناکامی آن‌ها در منطقه است چرا که قصد دارند حیثیت خود را بازیابند و قصد دارند نشان دهند که کدخدای منطقه هستند. آنها در شرایط بدی هستند و تلاش می‌کنند به یک شکلی ناکامی‌ها را جبران کنند.

صاحب‌خبر -

بدون تیترسیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به تصمیم آمریکا درباره برجام گفت: واقعاً مسئله این است که برجام برخلاف منافع آمریکایی‌ها نیست و آمریکایی‌ها ضرری در این توافق نمی‌بینند چرا که با شگرد‌های مختلف جلوی انتفاع ملت ایران را گرفته‌اند و ایران هم تعهدات خود را اجرایی می‌کند.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس افزود: آمریکایی‌ها با توافق برجام مشکلی ندارند و پاس کاری برای تصمیم‌گیری درقبال برجام بین کنگره و کاخ سفید بدین منظور است که آن‌ها نمی‌خواهند صریح اعلام کنند که مشکلی با برجام ندارند، بنابراین در این حالت رئیس جمهور گاهی توپ را در زمین کنگره می‌اندازد و کنگره هم گاهی توپ را در زمین کاخ سفید پرت می‌کند که نهایتاً هم تصمیم گیری نمی‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ترامپ که با موضوع پاره کردن برجام وارد صحنه شد امروز موضع دیگری دارد؛ یعنی تصمیم نمی‌گیرد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با بیان اینکه آمریکایی‌ها برجام را دور زده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها اصلا با برجام کاری ندارند چرا که تحریم‌های خود را انجام می‌دهند و دست بر ایران هراسی خود می‌زنند بنابراین آمریکایی‌ها کارشان را بدون برجام  هم دنبال می‌کنند و به نحوی قصد دارند با تصمیم‌گیری درباره برجام حواس‌ها را پرت کنند.

نقوی‌حسینی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه بیان داشت: اینکه آمریکا به صورت تهاجمی وارد منطقه می‌شود نتیجه ناکامی آن‌ها در منطقه است چرا که قصد دارند حیثیت خود را بازیابند و قصد دارند نشان دهند که کدخدای منطقه هستند و برای کشوری در سرزمین‌های کشور دیگر پایتخت تعیین می‌کنند که این خود از عجایب  عرصه بین الملل امروز است.

وی افزود: همچنین درست زمانی که وحدت در بین مسلمانان در قبال قدس ایجاد شد این بار نوبت خانم نیکی هیلی بود که بیاید و شوی جدیدی بازی کند تا تمرکز‌ها را از روی قدس بردارد و گرنه اگر کسی می‌خواست مشخص کند تکه‌های خمپاره‌ها برای کیست در همان ریاض انجام می‌داد و نیاز نبود این شوی در سازمان ملل متحد انجام شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما آمریکایی‌ها در شرایط بدی هستند و تلاش می‌کنند به یک شکلی این ناکامی‌ها را جبران کنند.

انتهای پیام/

نظر شما