شناسهٔ خبر: 23090921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رعد الحسین: چین و کاخ سفید در زمینه حقوق بشر موضعی خصمانه دارند

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه از ژنو گزارش داد: زید رعد الحسین کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با اعلام اینکه چین موضع خصمانه ای در مورد کلیت حقوق بشر اتخاذ کرده است، گفت که لفاظی های کاخ سفید نیز در همین جهت پیش می رود.

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، وی همچنین یادآور شد که اروپا با بحران هویت و سیاست یکپارچه سازی مواجه است. رعدالحسین ضمن تائید این مساله که دولت ها باید از مردم خود محافظت کنند، افزود: از بابت گرایش مقام های اروپایی به نشان دادن واکنش بیش از حد در پی حملات تروریستی، نگران هستیم.
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در عین حال به جوانب روشن روند مبارزه برای حقوق بشر همچون محکومیت «راتکو ملادیچ» فرمانده سابق صرب های بوسنی در دادگاه بین المللی سازمان ملل متحد در لاهه اشاره کرد و در ضمن دفاع از این سازمان گفت که بودجه اختصاص یافته به دفتر وی برابر با یک دهم مبلغی است که سوئیس هر سال در زمینه شکلات سازی هزینه می کند.
به گزارش ایرنا، دادگاه بین المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق، در آخرین جلسه محاکمه ملادیچ، وی را به اتهام نسل کشی، جنایت علیه بشریت و ارتکاب جنایات جنگی، به حبس ابد محکوم کرد.
ملادیچ که به قصاب بوسنی معروف است، به دلیل ارتکاب جنایت در جریان جنگ سال های 1992 تا 1995 در بوسنی که منجر به کشته شدن یکصد هزار نفر و بی خانمانی دو میلیون و 200 هزار تن شد، محکوم شد.
این دادگاه، ملادیچ را مسئول قتل عام سال 1995 در منطقه سربرنیتسا دانست. وی پس از 16 سال فرار از قانون، در سال 2011 در منزل یکی از بستگانش در ناحیه ای کوچک واقع در 80 کیلومتری شمال بلگراد پایتخت صربستان، به دست ماموران امنیتی و اطلاعاتی این کشور بازداشت شد.
اروپام**9109**1486**مترجم: نیره مجیدی راد**انتشاردهنده: محسن شریفی**

انتهای پیام /*

نظر شما