شناسهٔ خبر: 23090904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص 2هزارو540 میلیارد ریال به توسعه هنرستان ها ومراکز آموزشی کشور

کرج - ایرنا- مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و پرورش گفت:امسال از سوی دولت 2 هزارو 540 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز هنرستان ها و مراکز آموزشی کشور اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن حسینی مقدم در آیین تجلیل از هنر آموزان ، هنرجویان و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش البرز که روز دوشنبه در کانون فرهنگی - تربیتی شهید فهمیده برگزار شد، افزود: از این میزان 540 میلیارد ریال به صورت مستقیم برای تجهیز هنرستان ها اختصاص یافته و 2 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: امسال 36.5 درصد از دانش آموزان واجد شرایط کشور در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کردند.
حسینی مقدم گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری مهارت آموزی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار گرفته و نحوه آموزش باید طوری باشد که هنرجویان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار شوند.
وی بیان کرد: هم اکنون دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش مشغول تدوین طرحی جامع است که بر اساس آن تا پنج سال آینده تعداد هنرجویان از 38 درصد کنونی به 50 درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت 2 درصد از درآمد حاصله از فروش گاز نیز برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و پرورش گفت: امسال در برنامه ششم توسعه به عنوان سال اول برنامه سهم 38 درصدی را برای شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در مجموعه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حال حاضر حدود 36.5 درصد از دانش‌آموزان پایه دهم در شاخه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته 2.5 درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور رشد داشته است.
در این آیین از 60 نفر که موفق به کسب رتبه برتر در مسابقات و جشنواره های کشوری شاخه فنی حرف ای و کاردانش در سال تحصیلی گذشته شده بودند تجلیل شد.
استان البرز 455 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار : مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما