شناسهٔ خبر: 23090888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش کره جنوبی برای حضور کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی

پکن- ایرنا - نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده که در حال رایزنی و همکاری نزدیک با کمیته بین المللی المپیک است تا ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 حضور یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ ، 'یون یونگ چان' دبیر ارشد مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی در مصاحبه ای خاطر نشان کرد: چون گفت و گوی مستقیم با کره شمالی نداریم از طریق کمیته مذکور و سازمان های وابسته به آن در حال قانع کردن پیونگ یانگ برای اعزام ورزشکارانش به این رقابت ها هستیم.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی و وزارت وحدت این کشور با انتشار بیانیه هایی تاکید کرده اند که این می توان یک فرصت برای بهبود روابط دو کره باشد.
این مقام کره جنوبی گفت که این کشور و چین در باره اینکه حضور کره شمالی در بازی های مذکور فرصتی برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره است، به توافق رسیده اند و دیدگاهی مشترک دارند.
مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی قدرت را در این کشور از ماه می در اختیار گرفت و از آن زمان بارها خواستار گفت و گوی دو کره شده است.
اما به دنبال آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی در سال جاری میلادی ، تحریم های سرسختانه ای علیه پیونگ یانگ اعمال شد و این کشور گفته است با وجود این تحریم ها و فشارها حاضر به بازگشت به مذاکرات نیست.
کره شمالی در سال جاری میلادی 15 آزمایش موشکی انجام داده که یازده آزمایش آن پس از روی کار آمدن رییس جمهور جدید و آخرین آن آزمایش یک موشک قاره پیما بوده است.
قرار است کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در توکیو با تارو کونو وزیر خارجه ژاپن و شماری از مقام های ارشد این کشور در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کند.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما