شناسهٔ خبر: 23090810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از طرح جدید مالیاتی ترامپ

کمیسیون اروپا ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ترامپ برای افزایش مالیات دریافتی از شهروندان این کشور معتقد است این طرح می تواند آسیب جدی به روابط تجاری اروپا و آمریکا وارد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، کمیسیون اروپا ضمن اعلام هشدار در خصوص برنامه اعلام شده از سوی دولت آمریکا برای افزایش مالیات در داخل این کشور، معتقد است این اقدام واشنگتن می تواند به برخی تعهدات بین المللی آمریکا در قبال تجارت با اتحادیه اروپا در قالب پیمان تجاری ترانس آتلانتیک آسیب جدی وارد کند. 

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا همچنین با ارسال نامه ای با همین مضمون به وزارت خزانه داری آمریکا که به امضای رهبران قدرت های اقتصادی بزرگ اروپایی ازجمله انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا رسیده است، نگرانی خود را در خصوص تصمیم ترامپ برای افزایش مالیات در داخل این کشور را اعلام کرده اند. 

«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا نیز امروز در همین خصوص گفت: پیش نویس لایحه مالیاتی آمریکا به شکلی که در حال حاضر اعلام شده حاوی عناصری است که به شکلی جدی تجارت و سرمایه گذاری اروپا را در معرض خطر قرار می دهد. 

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: نهادهای اتحادیه اروپا معتقدند که این اقدام مانعی در برابر منافع مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا به حساب می آید. 

لازم به ذکر است هراس دولت های اروپایی از این است که پیش نویس قانون مالیاتی دونالد ترامپ در صورت تصویب به نحوه مشارکت این کشور در تجارت جهانی با اتحادیه اروپا و همچنین کارخانه های اروپایی آسیب برساند.

نظر شما