شناسهٔ خبر: 23090789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری لرستان:

رفع ۴۲ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های لرستان در اولویت کار است

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: رفع ۴۲ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های لرستان در اولویت کاری این دستگاه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی عصر دوشنبه در نشست با آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد که به مناسبت گرامیداشت هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» در محل نمازخانه این اداره‌ کل برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک این هفته به همه فعالان بخش حمل و نقل و راهداری گفت: حمل و نقل رابط بین تولید و مصرف است برقراری این رابطه نشانه حرکت و پویایی صنعت و توسعه زیرساخت های کشور است.

وی راهداری و حمل و نقل را دو حوزه زیربنایی و مهم دانست و افزود: راهداری و حمل و نقل علاوه بر نقش آفرینی در چرخه تولید و مصرف، ایمنی و امنیت جاده ها را در بر می گیرد.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان داریم، گفت: معاونت راهداری در چهار بخش نگه داری رویه های آسفالتی، ابنیه فنی و پل ها، ماشین آلات و ایمنی وظایفی را برعهده دارد که در زمینه نگهداری تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پرتصادف در استان شناسایی و ۴۲ نقطه آن در اولویت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه مشاور طرح هم انتخاب کرده ایم و مصمم هستیم با جذب اعتبارات نسبت به اصلاح این نقاط در استان اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه ایمنی یکی از مهمترین چالش ها است، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته سرمایه گذاری چندانی در بحث ایمنی راه ها صورت نگرفته که یکی از دلایل اصلی ادغام راهداری با حمل و نقل و تشکیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جلوه دادن اهمیت ایمنی است.

وی افزود: خوشبختانه در یکسال اخیر بعد از ادغام، اتفاقات خوبی را در راهداری و حمل و نقل جاده ای شاهد هستیم و برنامه های بسیار وسیعی در تمام حوزه های حمل ونقل، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، ایمنی، راهداری و ... تدوین شده و یا درحال اجرا است که امیدواریم یکبار دیگر این تفکیک وظایف به چالش کشیده نشود.

شرفی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای متناسب با طول راه های استان نیست، گفت: اولین هدف در استان لرستان افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده ای است که باید همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار بگیریم.

نظر شما