شناسهٔ خبر: 23090313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اداره پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی استان همدان:

میزان بارندگی در استان همدان ۵۵ درصد از میانگین بلندمدت کمتر است

R41405/P1377/S6,75/CT11

رئیس اداره پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی استان همدان گفت: بارش‌های اخیر موجب شد تا میانگین بلندمدت بارش‌های استان افزایش یافته و به اندازه متوسط برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نادر پیرتاج عصر امروز در شورای مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: مقدار بارندگی در پاییز امسال کم بود و انتظار داشتیم بارش‌ها بیشتر بوده و 10 درصد پایین‌تر از اندازه نرمال باشد.

وی افزود: تا پیش از بارش‌های اخیر، مقدار بارندگی 80 درصد پایین‌تر از اندازه نرمال بود، اما این بارندگی تا اندازه زیادی جبران کم‌بارشی پاییز را داشته و اکنون میانگین بارش استان به سطح متوسط رسیده است.

پیرتاج بیان کرد: مقدار بارش‌ برف و باران در استان تاکنون 55 درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته، اما پیش‌بینی می‌شود که در دی و بهمن به اندازه نرمال که 114 میلی‌متر است، برسد.

وی از وقوع بارندگی در 2 روز پایانی هفته خبر داد و گفت: مشخص نیست که این توده چقدر پایدار نیست زیرا متأسفانه دوسه سالی است که توده‌های بارشی وقتی به استان همدان می‌رسد، منطقه را به صورت نعل‌اسبی دور زده و مدت زیادی پایدار نمی‌ماند که شناسایی عوامل آن نیاز به کار پژوهشی دارد.

پیرتاج از صدور اطلاعیه‌های لازم برای آگاهی دادن به شهروندان پیش از بارش‌ها خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون19 اطلاعیه و 5 اخطاریه صادر شده است.

مدیر راهور فرماندهی انتظامی شهرستان همدان نیز با تأکید بر لزوم آماده‌سازی تقاطع‌ها برای فصل زمستان گفت: لغزندگی پل‎‌ها به ویژه پل شهید قهاری و پل غدیر سه‌راهی فرهنگیان ممکن است موجب بروز حادثه شود.

محمد زنگنه اظهار داشت: گاهی شدت‌ها بارش به اندازه‌ای است که حتی نمک‌پاشی نیز از لغزندگی جلوگیری نمی‌کند و پل‌های چهارراه پژوهش و بعثت نیز به دلیل قرارگرفتن در منطقه سردسیر شهر نیازمند رسیدگی است.

حسین خانجانی، رئیس خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به خرید 4 هزار تن نمک و 6 هزار تن ماسه برای پاکسازی معابر شهری گفت: 52 دستگاه خودرو برف‌روب و 200 دستگاه ماشین‌آلات برای پاک‌سازی‌ کوچه‌ها تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما