شناسهٔ خبر: 2308895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش قلعه‌نویی به شکست تیمش

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس در خصوص این بازی گفت: به پرسپولیس و هوادارانش بابت این برد تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود و ما متاسفانه همانطور که به بازیکنانمان توصیه کرده بودیم، گل خوردیم. این هم جزیی از فوتبال است من به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم چون فوتبال منطقی‌ به نمایش گذاشتند و ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما نشد.

صاحب‌خبر -
تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: پرسپولیس ۳ توپ روی دروازه ما آورد و ۲ گل زد اما بازیکنان ما از روی شکم‌سیری بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس در خصوص این بازی گفت: به پرسپولیس و هوادارانش بابت این برد تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود و ما متاسفانه همانطور که به بازیکنانمان توصیه کرده بودیم، گل خوردیم. این هم جزیی از فوتبال است من به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم چون فوتبال منطقی‌ به نمایش گذاشتند و ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما نشد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه یک بر صفر جلو افتادیم بازیکنانمان کمی از روی شکم‌سیری بازی کردند و در زمین دقت نداشتند  و اگر اشتباهات فردی نبود می‌توانستیم با اختلاف پرسپولیس را ببریم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: باید به تیم داوری خسته‌نباشید بگویم اما به نظر من اشتباهات داوری زیاد بود و فکر می‌کنم جهانبازی تحت تاثیر نامه‌ای قرار گرفته بود که پیش از بازی منتشر شد. ما در رختکن فیلم بازی را دیدیم و البته دو نفر از کارشناسان هم گفتند که داور پنالتی استقلال را ندیده است. تعجب من این است که چرا جهانبازی بنگر را اخراج نکرد. اصلا به پنالتی کاری ندارم اما نمی‌دانم چرا بنگر اخراج نشد و چرا به میلاد فخرالدینی کارت زرد داده شد.

قلعه‌نویی در ادامه انتقاداتش از داوری خاطرنشان کرد: در تبریز به ما فحاشی می‌کنند و داوری اشتباه می‌کند ولی اتفاقی رخ نمی‌دهد. فکر می‌کنم اینها اپیدمی شده است. الان هم که وقت اضافه اینطور می‌شود، پنالتی را نمی‌گیرند و بنگر را اخراج نمی‌کنند. امیدوارم اصفهانیان و عسگری چند بازی اخیر ما را دیده باشند و در مورد اشتباهات داوری صحبت کنند.

وی افزود: امروز داور پنالتی ما را نگرفت و هم بنگر را اخراج نکرد. در بازی با صبا و در دقیقه 8 به فخرالدینی کارت زرد می‌دهند، بازی با تراکتورسازی 11 خطا روی کرار می‌شود اما داوران عکس‌العمل نشان نمی‌دهند تا این بازیکن محروم شود. به نظر من در همان صحنه‌ای که کرار از دربی محروم شد باید خطا روی او گرفته می‌شد، من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم اما به نظرم داور در چند صحنه اشتباه کرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کرد به پرسپولیس که پیام صادقیانش را شب قبل از بازی از دست داده بود ببازد، اظهار داشت: پرسپولیس 3 توپ روی دروازه ما آورد و 2 گل زد اما ما 10 موقعیت داشتیم و یک گل زدیم اما فوتبالی خوب به نمایش گذاشتیم. خیلی‌ها قبل از دربی می‌گفتند که بازی مساوی شود اما همه شاهد یک دربی خوب بودند.

وی در خصوص شکسته شدن رکوردش گفت: از همان اول هم به دنبال رکورد نبودم و این موضوع برایم مهم نیست.

قلعه‌نویی درباره اینکه چرا از پلن B خود در این بازی استفاده نکرده است، گفت: ما تا دقیقه 70 چندین موقعیت گلزنی داشتیم. خوب بازی می‌کردیم و دلیلی نداشت که برنامه و پلن خود را عوض کنیم.

وی در خصوص اینکه استقلال موقعیت چندانی برای گلزنی نداشت، گفت: با نظر شما کاملا مخالفم چرا که ما تا قبل از دریافت گل چندین و چند موقعیت داشتیم. همه چیز در اختیار ما بود و نظر شما اشتباه است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استقلال تجربه دربی که ایمون زاید در آن هت‌تریک کرد را داشت، اما باز هم در این دیدار گریبانگیر همان موضوع شد و آیا شما تذکری به بازیکنان داده بودید و اینکه چرا از کریمی استفاده نشد، گفت: ابتدا سوال دوم شما را پاسخ می‌دهم، کریمی یک بازیکن تکنیکی است که ما در حال تعویض او بودیم اما زمانی که گل را دریافت کردیم نظرمان عوض شد. در خصوص بخش اول سوالتان هم باید بگویم که بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که فکر کنید بازی صفر- صفر است و به میدان بروید تا گل به ثمر برسانید. آرش برهانی در یک موقعیت تک به تک شد که اگر پاس بیرون می‌داد حالا نتیجه فرق می‌کرد.

قلعه‌نویی ادامه داد: گل اولی که دریافت کردیم روی یک اشتباه فردی بود که اگر بازیکن ما توپ را لو نمی‌داد موقعیت 4 به 2 برای ما ایجاد می‌شد اما ما روی اتفاقات باختیم.

 وی با بیان اینکه چند نکته برایم جای تعجب دارد، خاطرنشان کرد: چرا به میلاد فخرالدینی کارت زرد داده شد، چرا به کرار در بازی گذشته کارت داده شد، از آقای فغانی سوال دارم. یک بازیکن 11 بار خطا می‌کند اما کارتی به او داده نمی‌شود. اشاره می‌کنم به بازی شب گذشته چلسی، چقدر راحت داور تصمیم گرفت و بازیکن را اخراج کرد. آقای جهانبازی در بازی با سایپا هم داور ما بود و یک صحنه پنالتی خیلی راحت‌تر از امروز را به ضرر ما گرفت. فکر می‌کنم نامه‌ای که دادند این داور را تحت تاثیر قرار داد. آقایان می‌گویند خطاهای وسط زمین را نشان نمی‌دهیم اما در بازی با تراکتورسازی با کف پا به صورت شهباززاده‌ زدند و برنامه 90 نشان نداد و جالب اینکه در همان صحنه خطای شهباززاده گرفته شد. فکر می‌کنم شرایط به نوعی علیه ما است. امیدوارم داوران بازی خودشان فیلم را مجددا مشاهده و خودشان درباره نحوه داوری‌شان قضاوت کنند.

قلعه‌نویی در خصوص شروع رویایی استقلال و سپس روند ناموفقیت‌آمیز این تیم و همچنین اینکه خیلی‌ها استقلال را برنده دربی می‌دانستند، گفت: در شرایطی که 15 بازی از لیگ برگزار شده است ما هنوز ترکیب کامل خود را در اختیار نداشته‌ایم. امروز 3-4 بازیکن از تیم امید و جوانان روی نیمکت ما حضور داشتند، قاضی، کرار، رمضانی و کریمیان را در اختیار نداشتیم که اگر بودند شرایط کمی متفاوت بود و می‌توانستیم تغییراتی را در زمین ارائه دهیم. 4 امتیاز اختلاف در 45 امتیاز باقی‌مانده قابل جبران است.

وی ادامه داد: با توجه به بازی‌هایی که مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس انجام دادیم به تیمم امیدوار شدم همانطور که در آن فصل وقتی در قم بازی را مساوی کردیم در شرایطی که پانزدهم جدول بودیم گفتم راحت قهرمان می‌شویم. امسال هم اگر تیر دروازه و مسائل داوری دست از سر ما بردارد، می‌توانیم موفق باشیم. به این تیم امید دارم و هر دو جام را با جدیت تمام پیگیری می‌کنیم.

قلعه‌نویی در خصوص احتمال رویارویی با پرسپولیس در جام حذفی و انتقام گرفتن از آنها گفت: فوتبال جای انتقام نیست؛ فوتبال جای قشنگی و زیبایی است. این بازی برای ما تمام شد و باید به فکر دیدار با ذوب‌آهن باشیم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا بهتر نبود تعویض‌های این تیم زودتر انجام می‌شد، گفت: از چه نظر این صحبت را انجام می‌دهید؟ وقتی بازی در اختیار ما بوده چه تعویضی می‌کردم؟ ما گل دوم را هم زمانی خوردیم که خودمان حمله می‌کردیم. وقتی بازی یک - یک بود می‌خواستم یعقوب کریمی را به زمین بیاوریم که گل دوم پرسپولیس برنامه‌هایم را عوض کرد.

وی در پاسخ به این سوال که هدفش در بازی امروز چه چیزی بوده است، عنوان کرد: هدف ما این بود که از پرسپولیس گل نخوریم و روی نقطه‌ضعف‌های این تیم به گل برسیم که یک بار این کار را انجام دادیم و می‌توانستیم برای بار دوم هم انجام بدهیم.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا در بازی امروز دنبال مساوی بوده است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست ما دو هدف داشتیم اول اینکه گل نخوریم و دوم اینکه بازی را ببریم.

سرمربی تیم استقلال درباره عملکرد محسن فروزان در دربی تصریح کرد: فروزان روی هیچ کدام از گل‌ها مقصر نبود. او در لیگ 15 تک به تک را از مهاجمان حریف گرفت. فروزان در بازی با تراکتورسازی و همچنین پرسپولیس کم‌کارترین بازیکن زمین بود و در این بازی هم 3 توپ روی دروازه‌اش آمد که 2 گل به ثمر رسید. همیشه این بدشانسی‌ها اتفاق نمی‌افتد و امیدوارم بدشانسی‌های ما هم تمام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا از طرف باشگاه استقلال به او اولتیماتومی داده شده است، گفت: فعلا که به من چیزی نگفته‌اند؛ تازه 30 دقیقه است که بازی تمام شده است.

قلعه‌نویی در واکنش به اینکه آیا قبل از دربی هم به او اولتیماتمی نداده‌اند، خندید و افزود: افشارزاده بعد از بازی مصاحبه کرده است.

نظر شما