شناسهٔ خبر: 23085543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه: اطلاعاتی درباره بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا در دست نیست

R1036249/P36446/S8,89,90,1128/CT10

روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی درباره بازداشت شدن سرکرده داعش توسط نیروهای آمریکایی در دست ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپوتنیک، گزارشات مختلفی در مورد مرگ ابوبکر البغدادی تا کنون منتشر شده اما با اینحال هیچ یک از آنها تایید نشده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که روسیه درحال حاضر اطلاعاتی درباره ادعای مربوط به دستگیری سرکرده داعش توسط نیروهای آمریکایی در اختیار ندارد.

پسکوف همچنین با سوالی مبنی بر گزارش تایید نشده‌ای از سوی یک رسانه ترک زبان درباره بازداشت بغدادی به دست نیروهای آمریکایی در عراق و پس از آن انتقال وی به پایگاه آمریکا در راس العین سوریه مواجه شد.

یک منبع به این رسانه ترکیه‌ای گفت: سرکرده داعش (بغدادی) به همراه 7 افسر دیگر این گروه تروریستی ازجمله یک تبعه عراقی بازداشت شد.

این منبع خبری همچنین از احتمال زخمی شدن بغدادی از ناحیه پا خبر داد.

رسانه‌های عراقی پیش از این خبر داده‌ بودند که سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش  با یک تاکسی زردرنگ از شهرستان «راوه» در عراق به سوریه فرار کرده‌ است.

پیشتر نیز ژنرال «استفان تاونسند» فرمانده ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه، اعلام کرده بود که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش به احتمال زیاد در قید حیات و در مکانی در وادی فرات مخفی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما