شناسهٔ خبر: 23083951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره ترویج زایمان طبیعی در زهک برگزار شد

جشنواره ترویج زایمان طبیعی امروز با حضور ۱۵۰ نفر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زابل و اقشار مختلف مردم زهک در بیمارستان سیدالشهداء (ع) این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جشنواره ترویج زایمان طبیعی در زهک برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر یحیی احسان الهی سرپرست بیمارستان سیدالشهداء (ع) زهک در این همایش گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت منجر به تحولات مطلوبی در سطح بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان و این بیمارستان شده است.

دکتر یحیی احسان الهی افزایش شمار رشته‌های تخصصی و متخصصان، بیشتر شدن تخت‌های بستری، سرپایی و راه اندازی بخش‌های اعصاب و روان، CCU، ICU و پیگیری خرید و نصب دستگاه سی تی اسکن را از جمله اقدامات مطلوب طرح تحول سلامت در این بیمارستان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در بخش زایشگاه، رایگان بودن هزینه‌های زایمان طبیعی و راه اندازی زایمان بدون درد از جمله اقداماتی بحساب می‌آید که برای حمایت از زایمان طبیعی انجام شده است.

وی گفت: یکی از معضلات جامعه سوق مادران باردار به سمت سزارین است که سبب شده آمار سزارین در کشور از استاندارد‌های جهانی فاصله گیرد.

وی ادامه داد: بیمارستان زهک دارای کارکنانی مجرب، امکانات و تجهیزات بسیار مناسب برای ارائه خدمت به مردم است تا مادران باردار با خیال راحت پا به بیمارستان بگذارند.

سیستان و بلوچستان با افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما