شناسهٔ خبر: 23081882 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با بازیکنان فارسی نایب قهرمان آسیا شد

شیراز - ایرنا - تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان ایران با بازیکنان فارسی ضمن کسب سهمیه مسابقات جهانی 2018 اسپانیا ، عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان ایران دوشنبه به ایرنا گفت: استان فارس با پنج بازیکن به نام های حسین رجب پور ، احمدرضا شاه حسینی ، سامان اجرت دست، رسول باصری و میثم شجاعیان بیشترین سهمیه را در تیم ملی ایران داشت و سهم بزرگی در کسب این موفقیت داشت.
سید محمدرضا هاشمی نژاد بیان کرد: در این رقابت ها که به میزبانی مالزی شامگاه یکشنبه پایان یافت، تیم ملی چین عنوان نخست را کسب کرد، تیم ایران نایب قهرمان شد و تایلند به مقام سوم دست یافت و هر سه تیم به عنوان نماینده آسیا جواز حضور در بازی های جهانی 2018 اسپانیا را کسب کردند.
وی اضافه کرد : محمدرضا شاه حسینی که پیشتر عنوان آقای گلی آسیا و جهان را در کارنامه دارد در این رقابت ها 2 گل به ثمر رساند ولی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت حصور نداشت و علیرضا رجب پور دیگر بازیکن فارسی هم زننده یکی از گل های ایران بود.
وی گفت: امیر حمزه زارع از استان فارس به عنوان مربی تیم ملی ایران را در این رقابت ها همراهی کرد.
هاشمی نژاد ادامه داد : بازیکنان افتخار آفرین فارس سه شنبه بیست وهشم آذرماه در ساعت 9 از طریق فرودگاه شهید دستغیب با استقبال علاقه مندان وارد شیراز می شوند.
بازی های فوتبال پنج نفره در 2 وقت 25 دقیقه ای و یک وقت استراحت 10 دقیقه ای در زمینی محافظت شده به ابعاد 40 در20 برگزار می شود.
چهار بازیکن اصلی هر تیم نابینا و تنها دروازه بان بیناست و داخل توپ بازی، زنگوله ای قرار دارد که با صدای آن بازیکنان به سمت توپ می روند البته مربیان هرتیم نیز دراطراف زمین ، بازیکنان را برای به کنترل درآوردن توپ یاری می دهند.
داوران نیز در هر بازی به طور مرتب عینک وچشم بند بازیکنان را بررسی می کنند تا مبادا بازیکنی ازقدرت کم بینایی خود بهره ببرد.
تیم فوتبال پنج نفره ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین قرار گرفت و با شکست 2 بر صفر برابر این تیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876

انتهای پیام /*

نظر شما