شناسهٔ خبر: 23081849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بیکاری علت اصلی افزایش معضل دست‌فروشی/ایجاد بازارچه هفتگی در رشت

گیلان-رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: دست‌فروشی یک معضل فرهنگی_ اجتماعی است که به علت بیکاری روزبه‌روز در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه شیرزاد با اشاره به مباحث پیرامون دست‌فروشی اظهار کرد: باید به معضل دست‌فروشی واقع‌بینانه نگاه کرد و یقیناً در رفع این مشکل تنها شهرداری مسئول نیست و دیگر دستگاه‌ها نیز باید همراهی داشته باشند.

وی گفت: شهرداری رشت طی دو سال اخیر با ایجاد بازارچه‌های خصوصی در این راستا گام‌های مؤثری برداشته است و بازارچه‌های ایجادشده در محلاتی ازجمله میدان امام حسین (ع) و خیابان شهید باهنر مصداق واقعی این مهم هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ بازارچه خصوصی در رشت مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: پنج بازارچه تحت مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار و هفت بازارچه دیگر با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت سازمان میادین فعالیت می‌کنند.

شیرزاد گفت: دسترسی آسان برای انجام خرید روزانه و تقویت مشارکت بخش خصوصی ازجمله مزایای ایجاد چنین بازارچه‌هایی در محلات رشت است.

وی بابیان اینکه ایجاد بازارچه‌های بخش خصوصی نقش مؤثری در رفع بیکاری دارد بیان کرد: با توجه به مشکلات بیکاری و روی آوردن افراد به دست‌فروشی، ایجاد بازارچه‌ها می‌تواند راهگشای این معضل باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت بیان کرد: متأسفانه افزایش دست‌فروشی سیمای شهری را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده و با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر رشت باید برای رفع این مشکل سریعاً وارد عمل شد.

شیرزاد تصریح کرد: شهرداری با ایجاد بازارچه و ساماندهی دست‌فروشان می‌تواند به دولت در ایجاد اشتغال کمک نماید و معتقدم در ۱۵ ناحیه شهر رشت باید چنین بازارچه‌هایی ایجاد شود.

وی ایجاد بازار هفتگی در رشت را از نیازهای ضروری شهر رشت دانست و تصریح کرد: ایجاد بازارچه هفتگی در رشت می‌تواند بخشی از مشکلات دست‌فروشان را مرتفع کند و شهرداری رشت با تملک زمین‌هایی در اطراف پاساژ شیک و... درصدد ساماندهی دست‌فروشان است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت فقدان منابع مالی را از مشکلات پیش روی شهرداری رشت در راستای تملک زمین به‌منظور رفع مشکل دست‌فروشان دانست.

شیرزاد با تأکید بر شناسنامه‌دار شدن دست‌فروشان رشت بیان کرد: شهرداری مسئولیت ساماندهی دست‌فروشان رشت را بر عهده دارد اما برخی از دست‌فروشان فعلی روزانه از شهرهای هم‌جوار به رشت می‌آیند و برای رفع این مشکل و شناسایی دست‌فروشان ساکن شهر رشت باید نسبت به شناسنامه‌دار کردن آنان اقدام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما