شناسهٔ خبر: 23081775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

تلاش برای افزایش دسترسی مردم به تعزیزات حکومتی

خبرگزاری میزان- معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تا پایان دی ماه امسال، ۴۰ درصد معادل ۲۰ نفر به ظرفیت فعلی نیروی اداری تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود که از این میزان ۱۰ نفر زن و ۱۰ نفر دیگر مرد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع و معادن زاهدان برگزار شد، گفت: تا پایان دی ماه ۴۰ درصد معادل ۲۰ نفر به ظرفیت فعلی ۵۰ نفری نیروی اداری تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود که از این میزان ۱۰ نفر زن و ۱۰ نفر دیگر مرد هستند.

معاون وزیردادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: بر اساس ساختار سازمانی تعریف شده مجموعه تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان به درجه یک ارتقا یافته است به این معنا که پست سازمانی آن از ۱۰۰ مورد به ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و نیاز مردم شهرستان‌های مختلف آن به افزایش شمار ادارات تعزیرات حکومتی در صورت همکاری مسئولان استانی در رابطه با تامین زیرساخت‌ها قول تامین نیروی انسانی لازم در این رابطه را می‌دهیم.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس ماهیت وظیفه کنترل، نظارت، مراقبت و برخورد در حوزه تخلفات اقتصادی را برعهده دارد.

انصاری گفت: تلاش داریم زمینه افزایش دسترسی مردم به تعزیزات حکومتی را افزایش دهیم و خوشبختانه سطح همکاری و تعاملات با مجموعه تعزیرات در سیستان و بلوچستان زیر چتر تدبیر همه مقامات بسیار خوب است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک از مجموع ۱۹ شهرستان استان تنها در ۶ شهرستان ادارات تعزیرات حکومتی وجود دارد که جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان‌های فاقد شعب تعزیرات حکومتی در سیستان و بلوچستان در بسیاری از موارد برای رسیدگی به پرونده خود باید به نزدیکترین شهر دارای اداره تعزیرات حکومتی بروند که هزینه‌های زیادی را برایشان رقم می‌زند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: باید از تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد انقلابی و با ارزش یاد کرد که بر اساس نیاز جامعه شکل گرفته و در مدت فعالیت خود توانسته به بهترین نحو به وظایف اش عمل کند.

وی تصریح کرد: بعد از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نقش مهم و برجسته‌ای برای تعزیرات حکومتی در مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: هیچ فردی نمی‌تواند منکر نقش آفرینی تعزیرات حکومتی در مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در سال‌های اخیر در سطح کشور و سیستان و بلوچستان شود.

وی با قدردانی از عملکرد سرپرست سابق تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: شورای قضایی استان آماده همکاری با مدیرکل جدید این مجموعه برای پیشبرد اهداف نظام است.

در ادامه سکینه اشرفی معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعزیرات حکومتی وظایف گسترده‌ای در حوزه اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در این استان با هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز دارد.

اشرفی با تاکید بر جلب اعتماد عمومی جامعه اظهار داشت: بررسی‌های در ۲ سال گذشته نشان می‌دهد بیش از ۴۳ درصد فساد‌های کشف شده در سطح جهان با نظارت مردم حاصل شده است.

وی افزود: ایجاد ادارات تعزیرات حکومتی در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، اعطای مجوز برای جذب نیروی انسانی و استقرار نیروی انتظامی در ادارات سطح استان برای بحث اجرای احکام از مهمترین نیاز‌های مجموعه تعزیرات حکومتی استان است.

در پایان این نشست از زحمات محمدحسین اشرفی سرپرست سابق تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قدردانی و حیدر میرزایی به عنوان مدیرکل این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما