شناسهٔ خبر: 23081742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیوند حوزه و دانشگاه از برکات انقلاب است

آیت الله سلیمانی گفت: پیوند حوزه و دانشگاه به برکت انقلاب به وجود آمد؛ اما برای پایداری آن باید چالش‌ها و زیبایی‌های هر دو را شناسایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد گفت: واژه‌های وحدت، اتحاد و واحده ۹ بار در قرآن آمده است.

وی ادامه داد: تکرار این واژه‌ها نشان می‌دهد که وحدت برای جامعه اسلامی یک حربه سیاسی نیست؛ بلکه مسأله‌ای اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قرآن برای تحکیم بافت اجتماعی جامعه اسلامی فقط به این واژه ها اکتفا نکرد اذعان داشت: از آنجا که در بافت اجتماعی جامعه اسلامی نباید امکان نفوذ و گسل وجود داشته باشد خداوند واژه اخوت را نیز آورد که منظور از آن اخوت نسبی و سببی نیست؛ بلکه اخوت اعتقادی است و جامعه اسلامی باید به عنوان یک پیکره واحده قلمداد شوند.

وی افزود: ما در نظام اسلامی برای تشدید و استحکام پیوند اجتماعی جامعه اسلامی لفظ اصلاح را هم داریم؛ اما از همه تعابیر بالاتر و کارآمدتر اعتصام به ریسمان خداست که به عنوان یک وظیفه باید به طناب متوسل شویم؛ طناب در جایی مانند چاه و دریا کاربرد دارد که چیزی غیر از آن نمی‌تواند نقش آفرین باشد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه ما در چاه سوء تفاهم و بی‌اعتمادی در حال غرق شدن هستیم گفت: حس بدبینی در ابتدا در حوزه و دانشگاه وجود نداشت مانند زمان بوعلی سینا که علم هردو را کنار هم گذاشت و شیخ بهایی که بین علم هندسه و علم اسلامی ارتباط برقرار کرد.

وی عنوان کرد: برکات فراوانی در دانشگاه نمایان شد و حوزه هم بیداری و بصیرت افزایی را به برکت روحانیان بزرگ به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: پیوند حوزه و دانشگاه به برکت انقلاب وجود آمد؛ اما برای پایداری آن باید چالش‌ها و زیبایی‌های هر دو را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به تفاوت های حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در حوزه طلبه، چشم بسته سخن استاد را قبول نمی‌کند و استاد کنار طلبه است؛ به طوری که هر اشکالی را در هر زمان می‌تواند صمیمانه پاسخ دهد؛ اما در دانشگاه بین استاد و دانشجو حالت دیگری وجود دارد./831/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما