شناسهٔ خبر: 23081568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمايي از يک عنوان کتاب و تابلوي خيابان شهيد شيخ الاسلام

خبرگزاری صداوسیما

در همایش بزرگداشت شهدای ترور در کردستان، از يک عنوان کتاب با نام"یادنامه شهدای ترور" و تابلوي خیابان شهید شیخ الاسلام رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکردستان، امروز در حاشيه بزرگداشت شهداي ترور کردستان و با حضور  دبیر شورای عالی امنیت ملی، از  کتاب "یادنامه شهدای ترور" و تابلوي خیابان شهید شیخ الاسلام رونمایی شد.
رونمایی از کتاب یادنامه شهدای ترور کردستان/ رونمایی از تابلو خیابان شهید شیخ الاسلامکتاب یادنامه شهدای ترور استان کردستان را محمد سلیمانی گردآوری کرده و در این کتاب زندگی نامه ۲۷۵ شهید ترور کردستان اعم از زن و مرد ذکر شده است.
در این مراسم همچنین از نامگذاری بلواری به نام شهید رمضان کردستان شهید شیخ الاسلام رونمایی شد.
ماموستا محمد شیخ‌الاسلام، سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستا‌های شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود.
وی در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل علوم اسلامی پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۳۶ از سوی عالم و استاد بزرگ منطقه، ملا‌باقر، مجاز به تدریس و به عنوان مفتی اعظم مذهب شافعیه در منطقه شناخته شد.
انجام فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ماموستا شیخ‌الاسلام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام باعث شد تا هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گیرد و در ۲۷ رمضان (شب قدر) سال ۱۳۸۸ بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به‌دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آید.

نظر شما