شناسهٔ خبر: 23081565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور:

تحقق مطالبات و رفع غفلت‌ها اولویت برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است / دانشگاه فرهنگیان را به رتبه 3 تا 5 دانشگاه‌های کشور می‌رسانیم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور که هفته گذشته به این سمت منصوب شده است، مهم‌ترین برنامه های این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با جمع‌آوری نقدها، ضعف‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و طراحی یک نظام جامع در راستای ارزش‌گذاری مجدد روی برنامه‌های جاری و تغییر و تحول در برنامه‌های آینده، این دانشگاه را به رتبه‌های سه تا پنج کشوری برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، حسین خنیفر ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور امروز در همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور جمعی از دانشجو معلمان و مسئولان دانشگاه‌های فرهنگیان استان تهران که در پردیس شهید مفتح شهرری برگزار شد، اظهار داشت: کار معلمی توفیق است و اگر عشق و علاقه خود را بیشتر کنید هیچ شغلی لذت بخش‌تر از معلمی پیدا نمی‌کنید.

وی گفت: همه پیامبران با معجزه‌های مختلفی، رسالت خود را بیان کردند اما پیامبر ما رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم با کتاب و قرآن و فرهنگ آمد و بنابراین اهمیت فرهنگ و آموزش بر ما مسلم است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان این‌که شما هرروز نیاز به آموزش دارید، عنوان کرد: در عصر جدید بی‌سواد به کسانی گفته نمی‌شود که خواندن و نوشتن بلد نیستند، بی‌سوادان قرن ۲۱ کسانی هستند که نمی‌توانند بازآموزی کنند. تا سال ۲۰۴۰ دانش تغییر خواهد کرد و همه باید بازآموزی دانش داشته باشند.

وی با بیان این‌که در دانشگاه فرهنگیان برای رسیدن به اهداف مورد نظر 11 مسئله مهم پیش‌رو داریم، افزود: هیئت علمی تطبیقی، ظرفیت ۷۰ هزار، کاهش جذب از طریق ماده ۲۸، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، هم‌سانی با مراکز آمار آموزش و پرورش، حلقه‌های سرپرستی، آمارنامه داخلی، ساختار، ارتباطات بین مجلس و وزارت علوم، نحوه سناریوهای ادامه تحصیل و بودجه مقدمه ورود ما هستند و سعی می‌کنیم به جهتی حرکت کنیم که با نگاه کلاس جهانی و حفظ ارزش‌های بومی عرضه جهانی داشته باشیم.

خنیفر با تاکید بر حفظ شان دانشگاه و تکریم دانشجویان و اساتید، تصریح کرد: با جمع‌آوری نقدها، ضعف‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و طراحی یک نظام جامع در راستای ارزش‌گذاری مجدد روی برنامه‌های جاری و تغییر و تحول در برنامه‌های آینده تلاش می‌کنیم این دانشگاه جزو دانشگاه‌های طراز برتر کشور بشود و سپس در سطح بین‌الملل وارد شویم.

وی مهم‌ترین اقدام خود را در ابتدای مسئولیتش انجام مطالبات عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی باید روی بعضی غفلت‌ها متمرکز شویم و آنها را رفع کنیم و سپس خیز بعدی را برداریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح خاطرنشان کرد: شهادت دکتر مفتح که ما با عنوان زادروز مهم از آن یاد می‌کنیم فرصتی برای نزدیک شدن دو حوزه علمیه و نظام آموزشی آکادمیک است که با نزدیک شدن به هم و برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانند از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما