شناسهٔ خبر: 23081516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کواکبیان در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس:

مقاومت تنها راه پشیمان سازی آمریکا در انتقال پایتخت به قدس است

رئیس هیأت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: تنها راه پشیمان سازی آمریکا از اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی مقاومت و مقاومت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مصطفی کواکبیان رئیس هیأت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس گفت: همه ما مسلمانان به ندای مظلومانه فلسطینیان که مواجهه با زورگویی‌های رژیم صهیونیستی هستند پاسخ مثبت دهیم.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس گفت: در شرایطی که ترامپ تصمیم احمقانه ونابخردانه گرفته و دقیقا همزمان با ولادت پیامبر اعظم اسلام (س) اعلام کرد که پایتخت رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کنند به نظر ما موضوع فلسطین دیگر مخصوص فلسطینیان و کشورهای عربی نیست بلکه متعلق به همه کشورهای اسلامی است.

کواکبیان با تصریح بر اینکه بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان است، خاطرنشان کرد: کمترین جسارت و اهانت به بیت‌المقدس مسئولیت‌زا است.

وی بیان داشت: هنوز در برخی کشورهای اسلامی ندیدم مردم آن کشورها اعتراض جدی و تظاهرات پرخروشی علیه تصمیم نابخردانه ترامپ نشان دهند و پارلمان‌ها باید مردم را تشویق کنند تا این اعتراض هر چه گسترده‌تر شود و معتقدم دولت‌های اسلامی باید تعریف مجددی در ارتباطات خود با آمریکا انجام دهند.

رئیس هیأت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی بیان داشت:‌ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. این تصمیم باعث خواهد شد که خشم ملت‌های مسلمان را شعله‌ور شود و آتش این خشم دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: معتقدیم کمتر از ربع قرن طول نخواهد کشید که انشاالله شاهد نابودی کامل رژیم صهیونیستی باشیم.

وی با اشاره به طرح ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این طرح برای این است که ما جلوی خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را بگیریم. طرحی که ما معتقدیم کشور فلسطین مربوط به فلسطینیان است و اگر آنها جرات انتقال سفارت آمریکا و پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را دارند یک رفراندوم بزرگ برگزار کنند تا با این رفراندوم سرنوشت فلسطینیان مشخص شود.

رئیس هیأت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها راه پشیمان سازی آمریکا در این تصمیم مقاومت و مقاومت است.

نظر شما