شناسهٔ خبر: 23081429 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توافق تازه پرسپولیس به روایت ساده!

ورزش > لیگ برتر - توافق پرسپولیس با ریزه‌اسپور چه حاصلی خواهد داشت؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر سه‌شنبه و پیش از دیدار پرسپولیس با بادران تهران بود که روابط عمومی وزارت ورزش در پستی اینستاگرامی از خبر خوشی نوشت که پس از بازی به هواداران پرسپولیس داده خواهد شد. پستی که البته خیلی زود حذف شد اما از همان لحظه گمانه‌زنی‌ها درباره چیستی این خبر خوش آغاز شد. حدس‌هایی که همه به یک گزینه ختم می شد ماجرای مهدی طارمی و شکایت باشگاه ریزه‌اسپور از این بازیکن و باشگاه پرسپولیس. هواداران پرسپولیس بسیار امیدوار بودند که شاید این خبر خوش، درست پس از سفر رئیس جمهور به ترکیه مربوط به این اتفاق و در بهترین حالت بخشیده شدن محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات باشد. خبری که چند ساعت که نه چند روزی گذشت تا صبح امروز احمدرضا گرشاسبی مدیر باشگاه پرسپولیس بخشی از آن را تایید کرد.

گرشاسبی در نشست خبری‌اش در این‌باره از پس گرفتن شکایت باشگاه ترکیه‌ای با دستور مستقیم اردوغان رئیس جمهور این کشور همسایه و پیوند خواهرخواندگی بین این دو باشگاه خبر داد. اما با این توافق چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

1-تنها نکته مثبت این توافق که می تواند باعث شادی پرسپولیسی ها باشد، بخشیده شدن وجه مالی شکایت باشگاه ترکیه‌ای، یعنی 4میلیاردی تومانی است که پرسپولیس باید به عنوان غرامت به این باشگاه پرداخت می کرد. با دستور مستقیم اردوغان حالا ترک ها از این رقم می گذرند و احتمالا خسارت های‌شان در این زمینه که مربوط به حق وکیل و پرونده است را دولت ترکیه جبران خواهد کرد.

2-محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی طبق رای فیفا و به خاطر تخلف اداری این باشگاه اعمال شده است و با پس گرفتن شکایت باشگاه ریزه‌اسپور در این زمینه هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

3-بخش دیگر پرونده مناقشه باشگاه پرسپولیس و ریزه‌اسپور به محرومیت مهدی طارمی برمی گردد. محرومیتی 4ماهه که یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید. بنابراین اگر پرسپولیس بخواهد امیدوار باشد با این اتفاق تازه شاید بتواند بخشی از این محرومیت را منتفی کند احتمالا با پروسه اداری شکایت به دادگاه استیناف فیفا، بیش از یک ماه زمان خواهد برد و تا آن زمان این محرومیت به پایان رسیده و نیازی به این کارها نیست.

بنابراین تنها آورده این توافق به زبان ساده، بخشش رقم مالی بزرگی است که در این شرایط مالی پرسپولیس حتما حسابی به نفع باشگاه خواهد بود.

41258

نظر شما