شناسهٔ خبر: 23081208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خلیفه حفتر: توافقنامه صخیرات مشروعیت خود را از دست داد

فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" پایبندی این نیروها به دفاع از مردم لیبی با وجود تهدیدها علیه‌اش را اعلام و تاکید کرد، توافقنامه صخیرات مشروعیت قانونی خود را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در سخنانی به منظور اعلام پایان یافتن اعتبار توافقنامه سیاسی صخیرات که دو سال قبل به امضا رسیده بود، گفت: تمامی اسامی برخاسته از این توافقنامه مشروعیت خود را از دست دادند.

حفتر اظهار داشت: شهروندان لیبیایی اکنون احساس می‌کنند که صبرشان تمام شده و تحقق ثباتی که انتظارش را داشتند، با عملی نشدن تعهدات مسئولان سازمان ملل و چهره‌های سیاسی امضا کننده توافقنامه صخیرات اگر وهم و خیال نباشد، بسیار دور از دسترس است، تمامی آرزوهای مردم از دست رفت و آنها اعتمادشان به تمامی نهادهای داخلی و بین‌المللی را از دست دادند.

حفتر با انتقاد از نهادهای بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل گفت: ما نمی‌بینیم که نهادهای بین‌المللی که مدعی تلاش برای لیبی هستند، هیچ گونه اقدامی را پیش از پایان تاریخ توافقنامه صخیرات برای اطمینان بخشی به مردم در پیش گیرند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد نشانه‌هایی از ورود کشور به روندی خطرناک هستیم که نسبت به وخامت شدید اوضاع در تمامی امور داخلی و امتداد آن به طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار می‌دهد.

حفتر در پایان گفت: با وجود تهدیدات ما پایبندی کامل خود به دستورات و خواسته‌های مردم و مخالفت قاطعانه‌مان با تهدیدات را اعلام می‌کنیم و تعهد می‌دهیم که به دفاع از آنها پایبند هستیم و اعلام می‌کنیم که ارتش وابسته به هیچ طرف غیرمنتخبی نیست حال مشروعیت آن طرف از هرکجا که می‌خواهد باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما