شناسهٔ خبر: 23081165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نمایندگان مجلس کوبا:

آمریکا به اراده جامعه بین المللی در موضوع فلسطین احترام بگذارد

کمیسیون روابط بین الملل مجلس کوبا اعلام کرد: سازمان های پارلمانی منطقه ای و بین المللی از آمریکا بخواهنـد تا به اراده جوامع بین المللی درخصوص خاور میـانه، به ویژه فلسطین احتـرام بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی کوبا به شدت تصمیم یکجانبـه ایالات متحـده آمریکا درخصوص انتخاب بیت المقدس به عنـوان پایتخت اسرائیل و آمادگی برای انتقال سفارت خود به این شهـر را محکوم کرد.

این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: این اقـدام غیرمسئولانه ایالات متحـده آمریکا با نقض قطعنامـه های سازمان ملل متحـد در مورد مسئله فلسطین، یک نمـونه واضح از تحقیـر و کوچک شمـردن جامعـه بین المللی بوده، و این در حالی است که ثبات و امنیت در منطقه خاور میانه متزلزل بوده و تلاش برای دستیابی به یک راه حل درست، جامع و پایـدار در مورد درگیری های فلسطینی – اسرائیلی را تضعیف می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی قـوه مردمی از پارلمان های جهان و همچنین سازمان های پارلمانی منطقه ای و بین المللی درخواست می کند تا این تصمیم را محکوم کرده و از دولت ایالات متحـده آمریکا بخواهنـد تا به اراده جوامع بین المللی و قطعنامـه های مربوطه در سازمان ملل متحـد درخصوص وضعیت خاور میـانه، به ویژه مسئله فلسطین احتـرام بگذارد.

در پایان این بیانیه آمده است که نمایندگان مجلس کوبا همچنان به شدت از مبارزه مردم فلسطین در راستای احقاق حقوق بی قیـد و شرط خـود  برای تعیین آزادانه و تشکیل دولتی مستقل بر اساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ و بیت المقدس شـرقی به عنـوان پایتخت آن، حمایت می کنند.

نظر شما