شناسهٔ خبر: 23081120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی به تصمیم ترامپ

دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی تصمیم ترمپ درباره قدس را دارای پیامدهای ناگوار برای جهان اسلام و توهین به مشروعین جامعه جهانی دانست.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: قلیچ دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی در نشست اضطراری کمیته فلسطین در سخنانی گفت: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک نوع توهین به مشروعیت بین‌المللی و اراده جمعی جامعه جهانی است.

وی افزود: تصمیم ترامپ درباره قدس، پیامد‌های ناگواری را برای قدس، مسجدالاقصی و کل جهان اسلام دارد.

دبیر کل اتحادیه بین المجالس کشور‌های اسلامی با بیان اینکه توجهی که امت ما به مساله فلسطین دارد به هیچ موضوع دیگری به این شکل توجه نداشته است، گفت: مسئله فلسطین، موضوع اصلی امت ما است و موید آن است که تمامی قطعنامه‌ها و بیانیه‌هایی که صادر شده، حاکی از واکنش به شرایط اضطراری مربوط به قدس است.

قلیچ ادامه داد:در پی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ما این تصمیم آمریکا را یک توهین و چالش صریح به مشروعیت بین‌المللی و اراده جمعی جامعه جهانی می‌دانیم و این تصمیم پیامد‌های ناگواری را برای قدس و مسجدالاقصی دارد.

وی تصمیم آمریکا درباره قدس را دارای پیامد‌های منفی برای منطقه و کل جهان اسلام دانست و تصریح کرد:ما اینجا جمع نشده‌ایم که بیانیه صادر کرده و یا فقط حرف بزنیم بلکه اینجا جمع شدیم تا در راستای وظیفه دینی و اخلاقی خود به دفاع از فلسطین که پایتخت همیشگی قدس است بپردازیم.

دبیر کل اتحادیه بین المجالس کشور‌های اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این نشست تصمیمات اساسی برای اقدام اخیر آمریکا درباره قدس اتخاذ شود.

نظر شما