شناسهٔ خبر: 23080521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کواکبیان در نشست اضطراری فلسطین:

دولت های اسلامی در نحوه ارتباطات سیاسی و اقتصادی شان با آمریکا تجدیدنظر کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده مجلس از دولت های مسلمان خواست در نحوه ارتباطاتشان با آمریکا تجدیدنظر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مصطفی کواکبیان رئیس هیئت پارلمانی ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی گفت: ما باید به ندای مظلومانه فلسطینیان که مواجهه با زورگویی های رژیم صهیونیستی هستند پاسخ مثبت بدهیم به ویژه در این شرایط که ترامپ تصمیم احمقانه و نابخردانه ای گرفته است.

 

وی اظهار داشت: موضوع فلسطین مخصوص فلسطین و کشورهای عربی نیست بلکه متعلق به کشورهای اسلامی چرا که ما معتقدیم قبله اول اسلام بیت المقدس است و خداوند در قران نیز بر این موضوع تاکید کرده است پس مسلمانان باید به این ندای الهی گوش دهند و بدانند که کمترین جسارت و کمترین اهانت به بیت المقدس برایشان مسئولیت ساز است.

 

کواکبیان تصریح کرد: ما در برخی کشورهای اسلامی ندیدیم که مردمان ان کشور تظاهرات جدی نسبت به این اقدام ترامپ انجام دهند پس ما پارلمانها را تشویق می کنیم که مردم را نسبت به این اعتراض های گسترده ترغیب کنند و از دولتهای اسلامی می خواهیم در نحوه ارتباطات سیاسی و اقتصادی خودشان با امریکا تجدیدنظر کنند.

 

وی تاکید کرد: قطعاً امریکا از این تصمیم خودش پشیمان می شود چرا که این تصمیم نابخردانه خشم ملت های مسلمان در سراسر جهان را برانگیخته است و قطعاً آتش این خشم دامن صهیونیستی را می گیرد.

 

وی با اشاره به طرح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با خوی توطئه طلبانه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم کشور فلسطین متعلق به فلسطینی هاست و باید در میان فلسطینی ها رفراندوم تشکیل شود تا انها خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند و تنها راه حل پشیمان سازی مریکا و صهیونیستی مقاومت است.

 

نظر شما