شناسهٔ خبر: 23080496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سارقان آدم ‌ربا در تهران به دام افتادند

صاحب‌خبر -
سرویس‌حوادث: یک گروه سه نفری از مجرمان سابقه‌داری که درپوشش خریدار مبادرت به سرقت خشن خودرو همراه با ربایش مالک آن می‌کردند توسط کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شدند.
شاکی این پرونده در۱۴آبان با مراجعه به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ به مأموران اعلام کرد که چند نفر به بهانه خرید خودرو سواریش اقدام به ربودن او و نهایتا سرقت خودرو‌اش کردند.
به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده شاکی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال شدو او به کارآگاهان گفت: برای فروش یک‌دستگاه خودروی اپتیما به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم؛ در۳۰ مهر و طی تماس تلفنی، دو نفر جوان به عنوان خریدار برای بازدید خودرو به در منزلم در خیابان گلبرگ آمده و آن را بازدید کردند.
وی ادامه داد: مدتی از این افراد خبری نشد تا این‌که در ۱۴ آبان مجددا همان دو نفر، این بار به بهانه خرید به در منزل آمده و برای تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ ساختمان آمدند؛ در داخل پارکینگ بودیم که ناگهان آنها به من حمله‌ور شده، با تهدید چاقو و شوکر مرا به داخل صندوق عقب خودرو انداخته و از ساختمان خارج شدند؛ سارقان پس از طی مسافتی، مرا در اتوبان شهید یاسینی از خودروام به بیرون پرتاب کرده و با آن فرار کردند. ‏
سرهنگ یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از سارقان و انجام اقدامات ویژه پلیسی، یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های خشن به نام علیرضا (۲۵ ساله) را که آخرین بار به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود،‌ شناسایی کردند. ‏
مخفیگاه علیرضا در منطقه اتابک شناسایی و وی دستگیر شد. متهم در بازجویی به مشارکت در سرقت خودرو اعتراف و عنوان کرد که طراح اصلی سرقت شوهرخاله‌اش به نام جلال ( ۴۵ ساله ) بوده و سرقت را با همراهی یکی دیگر از دوستانش به نام مسعود (۲۴ ساله) انجام داده است.
مسعود نیز پس از شناسایی در همان منطقه اتابک دستگیر و به سرقت به عنف خودرو اپتیما همراه با آدم‌ربایی اعتراف و اظهارات علیرضا در خصوص نقش جلال را در این سرقت تأیید کرد.
با معرفی جلال به عنوان سرکرده گروه، مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی است.‏
با شناسایی مخفیگاه جلال در منطقه تهرانپارس، او نیز دستگیر شد. ‏
با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دارند. ‏

نظر شما