شناسهٔ خبر: 23080124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم:

آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار/ باید به سمت دانشگاه خلاق برویم

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشگاه ها به سمت دانشگاه خلاق و کارآفرین بروند علاوه بر اشتغال فارغ التحصیلان برای دیگران نیز می توانند شغل ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در محل کتابخانه ملی برگزار شد اظهار داشت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان حرف می زنیم از افراد ارزشمندی صحبت می کنیم که می توانند در کشور نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که دانش بنیان هستند به منابع انسانی خود توجه ویژه ای دارند خاطرنشان کرد: این کشورها بر مبنای توجه به دانش و تبدیل آن به محصول و تجاری سازی آن پیش می روند که این موضوع را دانشمندان شان جلو می برند.

باقری با بیان اینکه دانشگاه های ما در زمینه تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن در ابتدای راه هستند، گفت: ما باید بتوانیم نیروهای انسانی را تربیت کنیم تا بتوانند ایده ها و دانش خود را به محصولی تبدیل کرده و به بازار برسانند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دغدغه ما حرکت به سمت دانشگاه پژوهش محور و نسل چهارم دانشگاه ها است، گفت: دانشگاه های جامعه محور به ایجاد خلق فناوری و تبدیل آن به محصول توجه ویژه ای دارند که به عنوان پیش قراولان این عرصه عمل می کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی یک فرصتی برای غنیمت شمردن نیروهای انسانی متفکر است، گفت: ما ساختارها را ایجاد می کنیم تا بتوانیم در این عرصه از پژوهشگران حمایت کنیم و آنها از سوی دیگر بتوانند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند و در این زمینه خلق ثروت شود.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور زیاد است، گفت: اگر دانشگاه ها به سمت دانشگاه خلاق و کارآفرین بروند علاوه بر اشتغال فارغ التحصیلان برای دیگران نیز می توانند شغل ایجاد کنند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی چند سال گذشته بستر زیادی برای نخبگان فراهم شده، خطاب به پژوهشگران برتر جشنواره جوان خوارزمی گفت: بدون حضور شما در کشور اتفاقی نمی افتد، امیدواریم شما بتوانید قدم هایی برای رفع نیاز مردم بردارید.

نظر شما