شناسهٔ خبر: 23079738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم در جشنواره جوان خوارزمی تاکید کرد:

ضرورت تبدیل دانش به ثروث و تجاری‌سازی محصولات دانشگاهی

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه‌های پژوهش محور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند تا تبدیل به دانشگاه‌های کارآفرین شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم در مراسم تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی که صبح امروز در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: علم آموزی به خودی خود ارزشمند است اما زمانی ارزشمندتر می‌شود که علم به عمل برآید. ثمره علم و دانش زمانی که به عمل می‌آید می‌توان منشا اثر باشد و امروز هم وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می‌کنیم ثمرات ارزشمند کسانی است که در این عرصه‌های قدم می‌گذارند و قادر به نقش آفرینی هستند.

وی در ادامه توضیح داد: امروز اندیشمندان و دانشمندان تمام مرز‌های جغرفیایی را در نوردیده‌اند و دستاوردهای آن‌ها می‌تواند در عرصه جهانی گسترده شود. کشورهایی که مبنای آن‌ها اقتصاد دانش بنیان است طبیعتا چنین کشورهایی به تبدیل دانش به محصول و تجاری سازی محصولات دانشمندان توجه کرده‌اند.

باقری با بیان اینکه دانشگاه‌ها در گذشته فقط به دنبال تربیت نیروی انسانی بودند، افزود: امروز دانشگاه‌های جهان به دنبال تولید علم، تبدیل علم به ثروت و ایده به محصول هستند. دانشگاه‌های پژوهش محور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند تا تبدیل به دانشگاه‌های کارآفرین شوند.

تولید ثروت از راه علم

قائم مقام وزیر علوم خطاب به برگزیدان جشنواره جوان خوارزمی گفت: افرادی مانند مریم میرزاخانی در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته بود زیرا ایده او ایده برتر انتخاب شد. پس شما هم می‌توانید در ایران و حتی جهان شگفتی ساز شوید.

وی در این باره اضافه کرد: در چند سال گذشته بسترهای زیادی برای حمایت از نوآوران ایجاد شده که بدون فعالیت و حضور شما در این عرصه‌ها اتفاقی رخ نخواهد داد. بنابراین مردم به شما عزیزان به چشم سرمایه‌های کشور نگاه می‌کنند و به ایده و خلاقیت‌های شما باور و ایمان دارند.

باقری به یکی از مشکلات دانشگاه‌ها و جامعه اشاره کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان بیکار یکی از معضلات دانشگاه‌ها و جامعه به حساب می‌آیند در حالی که اگر ما بتوانیم دانشگاه‌ها را به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و تولید ثروت از راه علم سوق دهیم قطعا معضلات و مشکلات حل خواهند شد.

نظر شما