شناسهٔ خبر: 23079239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کواکبیان:

کشورهای اسلامی بازتعریف مجددی از روابط سیاسی و اقتصادی‌ با آمریکا داشته باشند

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید بازتعریف مجددی از روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با آمریکا داشته باشند تا انشاالله نگذاریم که این کشور مسئله اول جهان اسلام را به حاشیه براند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز، دوشنبه 27 آذرماه، در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: ما باید به ندای مظلومانه ملت فلسطین پاسخ مثبت دهیم به خصوص در این شرایطی که ترامپ تصمیم احمقانه‌ای در خصوص قدس گرفته است.

وی ادامه داد: امروز دیگر موضوع فلسطین تنها مربوط به خود فلسطینیان نیست، بلکه متعلق به کل جهان اسلام است و در برابر کوچکترین اهانت به بیت‌المقدس و فلسطین باید اعتراض کرد؛ کشورهای اسلامی باید اعتراض خود را به این حرکت نابخردانه ترامپ نشان دهند.
کواکبیان افزود: کشورهای اسلامی باید بازتعریف مجددی در روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با آمریکا داشته باشند تا انشاالله نگذاریم که این کشور مسئله اول جهان اسلام را به حاشیه براند. ما با اتحاد خواهیم توانست کمتر از ربع قرن شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مفیدی را برای حل مشکلات امروز فلسطین ارائه داده است که نمونه‌ای از آن اصرار جهان اسلام بر تشکیل تنها یک دولت و آن هم دولت فلسطین است نه دولت فلسطین در کنار یک دولت صهیونیستی. همچنین ایران پیشنهاد داده در داخل مرزهای فلسطین اشغالی یک رفراندوم با حضور فلسطینیان برگزار شود تا ببینند هیچکدام از این مردم حاضر به موجودیت دولت صهیونیستی نیستند.

نظر شما