شناسهٔ خبر: 23079145 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وزیر جنگ اسرائیل خواستار تجدید نظر در روابط با ترکیه شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک شبکه‌ تلویزیونی روس، به رئیس جمهور ترکیه به دلیل اقدامات و اظهارات اخیر وی حمله کرد و خواستار تجدید نظر در روابط تل‌آویو با آنکارا شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ رژیم صهونیستی خواستار تجدید نظر در روابط این رژیم با ترکیه شد.

«آویگدور لیبرمن» در گفت‌وگو با شبکه تلویزونی «آر.تی.وی.آی» به رئیس جمهور ترکیه به شدت حمله کرد و گفت که رجب طیب اردوغان از هر بهانه‌ای برای تحریک علیه اسرائیل استفاده می‌کند.

وی افزود: «به نظرم ما باید در خصوص موارد زیادی در ارتباط با روابط خود با ترکیه تجدید نظر کنیم و روابط اقتصادی در اولویت قرار دارد».

لیبرمن در مورد انتقال گاز از اراضی فلسطین اشغالی به اروپا نیز گفت که وی شخصا با انتقال گاز از طریق خاک ترکیه به اروپا مخالف است.

وی تأکید کرد اینکه شیر خط لوله گاز اسرائیل به اروپا در دستان کسی چون اردوغان باشد، اشتباه راهبردی است.

روابط ترکیه و اسرائیل طی ۶ سال گذشته به دلیل حمله نظامیان صهونیست به کشتی «مرمره» که حامل کمک‌های انسان دوستانه چندین کشور به مردم غزه بود، بسیار متشنج بود. در این حمله ۱۰ شهروند ترکیه کشته شدند.

آنکارا و تل‌آویو در سال ۲۰۱۶ بعد از آنکه مقامات صهونیستی از ترکیه به دلیل حمله به کشتی مرمره، عذرخواهی کردند، به حالت سابق برگشت.

اوضاع فلسطین اشغالی به ویژه کرانه باختری و نوار غزه طی دو هفته گذشته و به دنبال اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد شهر قدس ناآرام شده است.

ترامپ ۱۵ آذرماه طی سخنرانی خود شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور اجرایی آغاز روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر را امضا کرد.

اردوغان که کشورش ریاست سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد، امروز (یکشنبه) طی یک سخنرانی گفت که آنکارا قصد دارد سفارت خود را در شهر قدس افتتاح کند.

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز دیروز (شنبه) گفته بود که کنسولگری ترکیه در شهر قدس، وظایف و مأموریت سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را برعهده گرفته است.

رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته تأکید کرد که قدس خط قرمز ترکیه است و هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

نظر شما