شناسهٔ خبر: 23078800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

نماینده پارلمان الجزایر: دولت‌های اسلامی در قبال موضوع فلسطین متحد شوند

نماینده پارلمان الجزایر بر ضرورت وحدت دولت‌های عرب و مسلمان در قبال تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، یوسف عجیسه در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: همه ما می‌دانیم فلسطین بدون قدس و قدس بدون مسجدالاقصی وجود ندارد و ملت‌های عرب و مسلمان باید در مخالفت با تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به پا خیزند. حکومت‌های اسلامی و عربی هم باید در جهت رویارویی با این تصمیم جاهرانه آمریکا اقدامی انجام دهند.

وی افزود: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت دولت اشغالگر نشانگر وضعیت آشفته کشورهای اسلامی است. آنها با این کار نه تنها به فلسطین بلکه به اصول و هویت و کیان وجودی ملت‌های مسلمان تعرض می‌کنند.

نماینده پارلمان الجزایر با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی در راستای مبارزه با این تصمیم گام برداشته‌اند، گفت: در مقابل برخی دیگر موضع دیگری اتخاذ کرده‌اند در حالیکه امت اسلامی به یکپارچگی صفوف بیشتر نیاز دارند. پیام مردم هم به دولت‌های عرب و اسلامی این است که راه‌حل اصلی، وحدت آنها در برابر این توطئه است.

یوسف عجیسه ادامه داد: به خیابان آمدن ملت‌های سوریه و یمن در اعتراض به این تصمیم در حالیکه خودشان درگیر جنگ هستند این پیام را دارد که حتی درد و رنج قادر نیست اصول و مفاهیم ما را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه رویای صهیونیست‌ها، تشکیل دولت نیل تا فرات و محوریت و مرکزیت منطقه است، گفت: تظاهرات در پایتخت‌ها و ارتباط با محافل بین‌المللی برای لغو این تصمیم و همچنین تحقق آشتی تدریجی از الزاماتی است که ملت‌های مسلمان باید در قبال این تصمیم رعایت کنند.

نماینده پارلمان الجزایر در پایان اضافه کرد: انتقال سفارت آمریکا بخشی از سریال از بین بردن و ترور فلسطین است. این گام هرگز انجام نمی‌شد مگر اینکه توجه امت عرب و مسلمان از قضیه فلسطین به چیز دیگری معطوف شود.

برچسب‌ها:

نظر شما