شناسهٔ خبر: 23078176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

48 ساعت آینده پاسخ ضرب الاجل احمدی نژاد را می دهیم

دادستان کل کشور گفت: ظرف یکی دو روز آینده به کلیپ منتشر شده از سوی رئیس دولت دهم خطاب به رئیس قوه قضاییه پاسخ مناسب می دهیم.

صاحب‌خبر -

48 ساعت آینده پاسخ ضرب الاجل احمدی نژاد را می دهیمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز رئیس ندارد، آیا شما به این قضیه ورود نمی کنید؟ گفت: ما می خواهیم، می نویسیم، می گوییم انشالله خداوند به افرادی که مسئول هستند و هم به ما و به دیگران گوش شنوایی بدهد که در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی ادامه داد: عقلا به این نتیجه رسیدند که مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری است که از یک دستگاه خاص بر نمی آید و باید چند دستگاه با هم تعامل داشته باشند و در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشکیل دادند، این ستاد باید اهتمام لازم به موضوع داشته باشد.

دادستان کل کشور گفت:رئیس ستاد رئیس جمهور  است، این ستاد باید رئیس داشته باشد و آن رئیس پابه کار و نقش آفرین باشد که اگر من یا نیروی انتظامی یا سازمان گمرک، سازمان بنادر، وزارت اقتصاد و دارایی و هر کدام از دستگاه های ذی‌ربط  نقصی در کارشان باشد اشکالات را دنبال کنند، از این رو ما گله داریم و انتظار می رود هر چه زودتر این نقیصه برطرف و ستاد فعال تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: محدود کردن مبادی گمرکی با دستگاه قضایی نیست، نه وظیفه قانونی ما است و نه امکانات و بستر آن را داریم تا در راستای وظایف قانونی خود در این عرصه تلاش کنیم، به دادستانها در مراکز استانها و حوزه های قضایی که بیشتر آلودگی به این بیماری کشنده قاچاق را دارند سفارش کرده ایم و آنها در این زمینه کوتاهی نمی کنند اما دستگاه های دیگر باید همکاری کنند.

دادستان کل کشور گفت: یکی از دستگاه هایی که در قاچاق کالا و ارز موثر است سازمان تعزیرات حکومتی است که این سازمان زیرمجموعه وزارت دادگستری و دولت است و عمده کارها باید در آنجا انجام شود، مواردی که در قانون تعریف شده مربوط به دستگاه قضایی است ما آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است تعامل و همکاری را با سازمان تعزیرات داریم و هر جا لازم باشد کوتاهی نمی کنیم حتی سازمان تعزیرات را هم که وظیفه اصلی در این عرصه دارد کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت و وظیفه ای که به عهده دستگاه های دیگر است نباید از دستگاه قضایی خواسته شود، گفت: حرف ما این است یک مجموعه ای هستند که درصدی از وظایف و اختیارات را دارند و باید با تعامل یکدیگر با این پدیده شوم مبارزه کنند.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره انتشار کلیپی از رئیس دولت دهم خطاب به رئیس قوه قضاییه و تعیین مهلتی چند ساعته برای وی گفت: ظرف یکی دو روز آینده به این موضوع پاسخ مناسب داده می شود.

انتهای پیام/

صحبت های مهم دادستان کل کشور در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان های سراسر کشور مورخ 27 آذرماه

نظر شما