شناسهٔ خبر: 23077561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهمیه یک هزار و 904 نفری استان مرکزی در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان

اراک - ایرنا - معاون پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: برای این استان در اجرای طرح مهارت آموزی ویژه سربازان پادگان های نظامی سهمیه یک هزار و 904 نفری تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

محمد جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح در راستای تفاهمنامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ستاد نیروهای مسلح برای حرفه آموزی سربازان مستقر درپادگان های نظامی است.
وی اظهار کرد: 850 نفر از سهمیه مذکور از نیروی انتظامی، 200 نفر پدافند هوایی و 850 نفر نیروهای سپاه است که تا پایان سال جاری در یکی از رشته های مهارتی شرکت خواهند کرد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه رویکرد جدیدی است که در این طرح، کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ اشتغال آنان پس از پایان خدمت هموارتر شود.
جهانگیری افزود: برگزاری نوع دوره های آموزشی با توجه به نیاز آموزشی ارایه شده از سوی پادگان ها ارایه می شود و مراکز فنی و حرفه ای استان با تامین مربی آماده ارایه خدمات آموزشی هستند.
وی، صنایع چوب، رایانه، جوشکاری و برق ساختمان را از جمله رشته های مورد نظر برای سربازان استان مرکزی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: سربازانی که در برخی رشته ها مهارت دارند فقط با شرکت در آزمون ادواری مدرک تایید صلاحیت مراکز فنی و حرفه ای را دریافت می کنند.
سال گذشته 9 هزار و830 نفر دوره در قالب 2 میلیون و 766 هزار و 380 نفر ساعت در شاخه های صنعت، خدمات و کشاورزی به فراگیران آموزش داده شده است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 270 آموزشگاه آزاد و 20 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان بر عهده دارد.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما