شناسهٔ خبر: 23076748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

معرفی رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی تا یک ماه دیگر

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و بر اساس مصوبه ستاد عالی، رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی تا یک ماه و نیم دیگر توسط کارگروه ویژه مشخص می‌شوند.

صاحب‌خبر -

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست روز گذشته ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی گفت: محور اصلی این نشست در رابطه با ارزیابی وضعیت سه فدراسیونی بود که روسای آنها نیز در جلسه حضور داشتند تا وضعیتشان برای حضور در بازی های آسیایی بررسی شود.

وی با یادآوری اینکه بولینگ و بیلیارد، اسکواش و تنیس سه فدراسیونی بودند که وضعیت آنها در نشست روز گذشته و در حضور روسای‌شان مورد ارزیابی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تقریبا ارزیابی رشته ها برای اعزام به بازی های آسیایی تمام شده است. از این پس بر اساس نتایج به دست آمده در این ارزیابی ها باید بررسی های تکمیلی در مورد رشته ها انجام شود تا تصمیم گیری قطعی برای اعزام شدن یا اعزام نشدن آنها به اندونزی اتخاذ شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با بیان اینکه به همین منظور کارگروهی با حضور مشترک نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه ستاد عالی روز گذشته مقرر شد این کارگروه هر چه زودتر تشکیل جلسه داده و بررسی های لازم در مورد وضعیت رشته ها را انجام دهد تا نهایتا طی یک تا یک ماه و نیم آینده رشته های اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مشخص شوند. البته اینکه در مورد رشته هایی مثل کشتی، تکواندو، ووشو، والیبال و ... که مدال آوری‌شان قطعی است، هیچ بحثی وجود ندارد. منظور از بررسی تکمیلی، در مورد رشته هایی است که یا شانسی برای مدال ندارند، یا شانس مسلم به حساب نمی آیند.

رحیمی با بیان اینکه اعضای ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی مجدد بر اعزام کیفی کاروان به بازی های آسیایی تاکید کردند، یادآور شد: خردادماه سال آینده زمان ثبت نام نهایی کاروان کشورها برای شرکت در این دوره بازی هاست. یک ماه قبل از آن یعنی اردیبهشت ماه نیز باید ثبت نام ماقبل آخر انجام شود. در کل فرصت زیادی برای انجام کارهای لازم جهت اعزام کاروان باقی نمانده و بدیهی است که هر چه زودتر باید وضعیت رشته ها مشخص شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی که از قبول سرپرستی کاروان ایران برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ انصراف داده، در پاسخ به این پرسش که آیا پس از بازگشت از اندونزی و از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک صحبت دوباره ای در این زمینه با شما نشده است؟ گفت: خیر، بعد از اعلام انصراف هیچ صحبت دیگری نداشتیم. شخصا هم نسبت به تصمیم خود مصمم هستم اما به طور حتم پیگیر کارهای لازم خواهم بود تا زمانی که وضعیت سرپرست مشخص شود و بعد از آن هم به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی از هیچ همکاری و کمکی کوتاهی نمی کنم.

نظر شما