شناسهٔ خبر: 23076692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز مرحله يک‌چهارم نهايي با 2 بازي از امروز

چشم اميد آبي‌ها به جام حذفي

روزنامه جوان

امروز با آغاز مرحله يک‌چهارم نهايي جام حذفي، استقلال در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم دسته اولي ايرانجوان بوشهر است.

صاحب‌خبر -
سعید احمدیان

در روزهايي که تيم‌هاي ليگ برتر در تعطيلات نيم‌فصل به سر مي‌برند، از امروز مرحله يک‌چهارم نهايي جام حذفي آغاز مي‌شود تا چهره‌ تيم‌هاي راه يافته به نيمه‌نهايي مشخص و اين جام يک گام به شناختن قهرمانش نزديک‌تر شود. 
  
هدف ويژه شاگردان شفر در جام حذفي

استقلالي‌ها در حالي عصر امروز از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادي در مرحله يک‌چهارم نهايي ميزبان ايرانجوان بوشهر هستند که با توجه به نتايج‌شان در ليگ برتر، حساب ويژه‌اي روي جام حذفي باز کرده‌اند. فاصله 16 امتيازي استقلال با صدرنشين ليگ در پايان نيم‌فصل اول سبب شده تا بيشتر تمرکز شفر و شاگردانش براي کسب جام روي رقابت‌هاي حذفي باشد. ايرانجوان بوشهر، سومين حريف دسته اولي آبي‌ها در جام حذفي امسال است. آنها پيش از اين در مراحل يک‌شانزدهم و يک‌هشتم نهايي تيم‌هاي دسته اولی گل‌گهر سيرجان و نساجي مازندران را از پيش‌رو برداشته‌اند و امروز در يک‌چهارم نهايي هم دوباره به يک تيم دسته اولي رسيده‌اند، قرعه‌اي که به نظر مي‌رسد نسبت به ساير تيم‌هاي ليگ برتري آسان‌تر است. بازي با ايرانجوان دومين تجربه شفر در جام حذفي روي نيمکت استقلال است. آبي‌پوشان 28 مهر‌ماه در حالي در يک‌هشتم نهايي مقابل نساجي به ميدان رفتند که شفر اولين روزهاي حضورش در استقلال را سپري مي‌کرد. هرچه بيشتر از زمان حضور سرمربي آلماني در استقلال مي‌گذرد، اين تيم نسبت به روزهايي که منصوريان سكان هدايتش را در دست داشت، بهتر، پخته‌تر و بابرنامه‌تر بازي مي‌کند. حضور شفر سبب شده تا استقلالي‌ها روندي صعودي را تجربه ‌کنند، روندي که اميدوارند در جام حذفي هم تداوم داشته باشد. سد دفاعي محکم آبي‌ها در کنار باز شدن پاي مهاجمان استقلال به گلزني باعث شده تا هواداران اين تيم نسبت به آينده آبي‌پوشان اميدوارتر شوند.  

وينفرد شفر ديروز در نشست خبري پيش از بازي با ايرانجوان گفت که شاگردانش اين تيم را دست‌کم نخواهند گرفت: «اين بازي حذفي است و شما ديديد که پرسپوليس در بازي آخر خود در جام حذفي اصلاً کار راحتي نداشت. ما بايد از دقيقه اول بازي را کنترل کنيم و نبايد به حريف شانسي بدهيم. روز گذشته چند فيلم از بازي حريف‌مان را ديدم و در مورد اين مسئله با مهدي قائدي صحبت کردم، چون ايرانجوان باشگاه قبلي اين بازيکن است و متوجه شدم بازي راحتي نداريم. تمرکز همه بازيکنان بايد روي اين مسابقه باشد و همه بايد به فکر بردن باشيم.»
   
نبرد اصيل‌ها

آخرين رويارويي استقلال با يک تيم بوشهري در جام حذفي به سال 90 برمي‌گردد، جايي كه آبي‌ها با شکست شاهين توانستند قهرمان شوند. استقلالي‌ها حالا بعد از شش سال دوباره به يک تيم بوشهري رسيده‌اند، استاني که پارس جنوبي تنها نماينده اين استان در ليگ برتر در اولين حضورش تا پايان نيم‌فصل يکي از تيم‌هاي شگفتي‌ساز بوده است. ايرانجوان بوشهر حريف دسته اولي استقلال هم به نظر مي‌رسد چندان حريف دست و پا بسته‌اي نيست، به خصوص که اين تيم براي رسيدن به يک‌چهارم نهايي يک تيم ليگ برتري را قرباني کرده است. ايرانجوان براي رسيدن به اين مرحله تيم فولاد خوزستان را يک بر صفر شکست داده و در مرحله بعد هم تيم دسته دومي گل ابريشم را از پيش‌رو برداشته و حالا در سومين رقابت به استقلال تهران رسيده است. ايرانجوان در ليگ دسته اول روند پرفراز و نشيبي داشته است. اين تيم که در آخرين ديدار خود در ليگ دسته يك برابر مس کرمان شکست خورده، تيمي 18 امتيازي است که در رده سيزدهم ليگ دسته اول قرار گرفته است. 

غلامرضا دلگرم، سرمربي ايرانجوان بازي امروز را يک چالش جذاب براي خودنمايي شاگردانش مي‌داند: «ايرانجوان نيز مانند استقلال 70 سال قدمت دارد و به همين دليل اين بازي ميان ريشه‌داران است و هر دو تيم از تيم‌هاي اصيل ايران هستند. بازيکنان ما يک چالش پيش‌رو دارند که بايد از آن براي معرفي خود استفاده کنند. در جام حذفي که جام شگفتي‌هاست ايرانجوان تيمي مثل فولاد را حذف کرد و خونه به خونه هم از سد مشکي‌پوشان گذشت. مطمئناً اين شگفتي‌ها مي‌تواند ادامه‌دار باشد.»
    
نکونام رودرروي فيروز کريمي!

در ديگر مسابقه امروز يک‌چهارم نهايي جام حذفي تيم گسترش فولاد با فيروز کريمي مهمان تيم خونه به خونه دسته اولي است که جواد نکونام را روي نيمکتش دارد. خونه به خونه براي رسيدن به اين مرحله تيم‌هاي راه‌آهن و مشكي‌پوشان را شکست داده است، اما گسترش فولاد ابتدا از سد نفت مسجدسليمان قهرمان نيم‌فصل ليگ يك گذشته و سپس تيم اکسين را در ضربات پنالتي شكست داده تا در اين مرحله حريف تيم خونه به خونه باشد. 

نظر شما