شناسهٔ خبر: 23076543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش کم سابقه آمریکا و کره جنوبی برای نفوذ به خاک کره شمالی

پکن - ایرنا - گزارش های رسمی از کره جنوبی نشان می دهد که نیروهای ویژه این کشور و آمریکا در اقدامی نادر نوعی تمرینات نفوذ به خاک کره شمالی برگزار کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که گمانه زنی ها برای عملیات نفوذی براندازانه آمریکا در خاک کره شمالی افزایش یافته و روسیه و چین از بابت شدت گرفتن بحران ابراز نگرانی کرده اند.
این تمرینات در حالی برگزار می شود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هفته قبل به طور تلویحی گفت که با چین در باره وضعیت پناهجویان کره شمالی در صورت درگیری در منطقه گفت و گوهایی صورت گرفته است.
امروز دوشنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول منابع نظامی گزارش کرد که تمریناتی در روزهای اخیر ازسوی نیروهای نظامی ویژه این کشور و آمریکا انجام شده است.
این منابع زمان دقیق رزمایش را اعلام نکرده اند اما گفته اند که هدف از این رزمایش نفوذ به خاک کره شمالی و خارج کردن تسلیحات کشتار جمعی از این کشور در صورت بروز درگیری بوده است.
گزارش می افزاید که رزمایش مشترک این نیروها در منطقه ای به نام کمپ استانلی در شمال پایتخت کره جنوبی و با نام ضربت جنگجویان برگزار شده است.
تمرینات به صورت تقریبا محرمانه برگزار شده و کمترین اخبار و جزییات در باره آن منتشر شده است اما آنقدر اهمیت داشته که جونگ کیونگ دو رییس ستاد کل ارتش کره جنوبی و وینسنت بروکز فرمانده نظامیان آمریکایی در کره از نزدیک آن را نظاره کرده اند.
پس از آنکه کره شمالی در ماه گذشته میلادی یک موشک قاره پیمای مدل هوا سونگ 15 را پرتاب کرد و از موفقیت آن و در تیررس قرار دادن خاک آمریکا خبر داد ، گمانه زنی های بیشتری شده است مبنی بر اینکه واشنگتن در حال برنامه ریزی برای عملیات نفوذی در خاک کره شمالی است.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما