شناسهٔ خبر: 23076426 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گرشاسبی:خاکریز باشگاه ترکیه‌ای را رد کردیم، حالا مانده فیفا/ اردوغان سرمیز نهار به پرسپولیسی‌ها قول داد

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مسئولان باشگاه ریزه اسپور برای دادن رضایت و عدم دریافت جریمه مالی خواهان طارمی یا علیپور بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با حضور حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا حاجی بیگی و ابوالفضل روغنی امروز با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف برگزار شد. 

*روغنی: پرسپولیسی قوی‌تر از سال‌های قبل می‌سازیم

در این نشست روغنی درخصوص اتفاقات اخیر، گفت: به دلیل تحولاتی که در باشگاه انجام شده رویکرد ما به خبرنگاران تغییر کرده و اینجا خانه شما است و مطمئنا جوابگویشما خواهیم بود. در جلسه امروز می‌خواهیم درباره مواردی صحبت کنیم که تیم قدرتمندی بسازیم و در چند جام موفق باشیم. گرشاسبی زحمات زیادی می‌کشد و در مورد موضوع محرومیت طارمی و اتفاقات اخیر صحبت خواهیم کرد. 

 

*کاشانی: امیدوارم ارتباط ما با رسانه‌ها بالاتر برود

*جعفر کاشانی عضو هیات رئیسه باشگاه پرسپولیس در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران ابتدا صحبت کرد و گفت: خدمت همه خبرنگاران و دوستان عزیزم سلام عرض می‌کنم سال‌ها به دنبال این بودیم که باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس در جایگاهی قرار بگیرد که بتواند با خبرنگاران ارتباط بیشتری بگیرد و در جایگاهی مناسب با اصحاب رسانه به گفت وگو بپردازد. خوشحالم که این اتفاق افتاد و پرسپولیس با سیاست جدید توانست کارهای خوبی را در این زمینه انجام دهد و همکاری شما عزیزان با نقد کردنتان توانستید روند پیشرفت باشگاه تاثیرگذار باشید. 

وی در ادامه افزود: خوشحالم که در این جایگاه قرار دارم و در جایگاهی نشسته‌ام که با شما خبرنگاران محترم به گفت‌وگو می‌پردازم و پاسخگوی سوالات شما هستم، پرسپولیس اگر جایگاه بزرگی در ایران و مجموعه بین‌المللی دارد به خاطر این است که شما خبرنگاران لطف بسیار زیادی نسبت به ما پیشکسوتان و بازیکنان داشتید. امیدوارم در ادامه در سالنی بزرگ‌تر مثل آمفی‌تئاتر در جمع شما خبرنگاران باشیم. آرزوی من این است که باشگاه پرسپولیس ساختمان بزرگتر داشته باشد، شما خبرنگاران در جایگاهی هستید که می‌توانید با انعکاس اخبار پرسپولیس در موفقیت تیم تاثیرگذار باشید. امیدوارم که ارتباط ما بالاتر برود و پرسپولیس همیشه در سطح بالاتری قرار بگیرد. 

* اخم چهار ماهه مرحوم دهداری به کاشانی به خاطر یک کلمه!

در این بین خبرنگاری از جعفر کاشانی به عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس سوال پرسید که شما بارها عنوان می‌کنید پرسپولیس تیمی است که باید به باشگاه تبدیل شود اما در عمل چنین مسئله‌ای رخ نمی‌دهد، اظهارداشت: من سالها در خارج از کشور و داخل کشور خدمات انجام دادم و می‌دانم که ورزش جایگاه رفیعی در جامعه دارد و خیلی از چالش‌های سیاسی هم به وسیله ورزش حل می‌شود. اسم این نهادها را در خارج از کشور باشگاه می‌گذارند چرا که اهداف فرهنگی در آن لحاظ می‌شود اما در گذشته اینطور نبود. مثلاً در زمانی که ما در تیم پرسپولیس با تیم عقاب بازی داشتیم گلر ما به ورزشگاه نیامد و قرار شد من دروازه‌بان باشم، آن لحظه من فقط سئوال پرسیدم؛ من؟ با وجود اینکه آن بازی را ۵ بر صفر بردیم و ستاره میدان بودم اما به دلیل همان کلمه من مرحوم دهداری ۴ ماه به من اخم کرد، این مسائل به دلیل فرهنگ بالای بازیکنان و باشگاه بود چرا که باشگاه خانه ماست و پرسپولیس یک تیم بزرگ است که قهرمانان تأثیرگذاری در فرهنگ کشور دارد، این موضوع حتی برای باشگاه استقلال هم صدق می‌کند چرا که بازیکنان و قهرمانان آن از نظر رفتار و کردار باید الگو باشند. ما تلاش می‌کنیم مشکلات را رفع کنیم اما نباید اگر یک روز نهار من دیر شد سرچهارراه بروم و فریاد بزنم، به هر حال باشگاه یک ارگان هدفمند است.

* جواب تلفن‌ها را می‌دهم، اما حرف‌های دیگری از من می‌نویسند

وی افزود: من جواب تلفن همه را می‌دهم اما بارها شده یک حرفی زدم و موضوع دیگری نوشته شده است. این مسائل به پویایی جامعه بر می‌گردد و مربوط به سوء مدیریت است. ورزش باید خصوصی شود، الان همین اتفاقات ترکیه نشان داد که دیپلماسی ما چقدر فعال است و با ورزش می‌توان روابط حسنه برقرار کرد. وزیر بهداری و بهداشت  را در خیابان کسی نمی‌شناسد اما یک فوتبالیست را همه می‌شناسند و دوربین‌ها به سراغش می‌روند که این موضوع نشان از جایگاه رفیع ورزش می‌دهد.

* گرشاسبی: عمدا برخی تماس‌ها را جواب ندادم تا پرونده ما و باشگاه ترکیه‌ای نهایی شود

*حمیدرضا گرشاسبی در این نشست خبری گفت: مطمئنا اگر شما رسانه‌ها نباشید ما دچار چالش‌هایی خواهیم شد اما به هر حال حدود 300 خبرنگار داریم که نمی‌توانیم پاسخگوی همه آنها باشیم به طوری که یک نفر ا مروز ساعت 6:15 صبح با من تماس گرفت. مدل من به گونه‌ای است که اگر در جلسه نباشم پاسخ رسانه‌ها را خواهم داد اما در این مدت برخی از تماس‌ها را عمدا جواب ندادم چرا که به نتایجی نرسیده بودیم. باید از اعضای هیات مدیره تشکر کنم که با همدلی کارها را پیش می‌برند و مهم این است که اگر همدلی نباشد و تضاد بوجود بیاید حتی شاید شیرازه یک تیم موفق از هم بپاشد. 

* 70 درصد بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ایم

وی ادامه داد: آقای عرب که از مدیران باتجربه است به ما اضافه شده و در زمینه معاونت اداری پشتبیانی با ما همکاری می‌کند ما در شروع کار با بحث اخذ مجوز حرفه‌ای روبرو شدیم که اگر این کار انجام نمی‌شد از آسیا جذف می‌شدیم اما باید بگویم تلاش وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش و همچنین فدراسیون فوتبال و آقای تاج در این زمینه به ما کمک کرد و توانستیم جزء اولین باشگاه‌هایی باشیم که مجوز حرفه‌ای آسیا را بگیریم. البته بدهی‌هایی وجود دارد که قول دادیم آنها را انجام دهیم به طور مثال حدود یک میلیارد و 700 میلیون بدهی وجود دارد که 90 درصد آن پرداخت شده یا اینکه 3.5 میلیارد تومان بدهی در استیناف وجود دارد و 4 میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی در تجدیدنظر است. از طرفی برخی از بازیکنان و مربیان بودند که حدود 20 سال یا حتی از اول انقلاب از پرسپولیس طلب دارند از طرفی یکسری بدهی خارجی هم وجود دارد که حدود  7 میلیارد تومان است. ما خوشبختانه توانستیم مجوز حرفه‌ای خودمان را بگیریم.

در قبل شکایت از باشگاه ترکیه‌ای، حق با پرسپولیس بود

گرشاسبی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث شکایت ما و باشگاه ریزه اسپور ترکیه بود که از یکدیگر شکایت کردیم این در حالی است که مستندات ما به حق بود و ما تفاهم‌نامه‌ای در تاریخ 26 فروردین با طارمی امضا کرده بودیم اما او به ترکیه رفت و دو جلسه با این تیم تمرین کرد. 

* پرسپولیس به خاطر مصاحبه‌های داخلی محروم شد

وی ادامه داد: حتی کارت ‌ای‌تی‌سی طارمی هم صادر شد و در لیگ و آسیا برای ما بازی کرد. با همه مستندات اما ما محکوم شدیم هرچند که به گفته مدیران ریزه اسپور این محکومیت ما بیتشر به دلیل مصاحبه‌هایی بود که در رسانه‌های داخلی انجام شده بود و ما به این مساله اعتراض کردیم از طرف دیگر دیدیم بهترین روش این است که از راه تعامل وراد شویم و کارها رفاقتی پیش برود و این بود که در سفر آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران پیگیر این موضوع شدیم و باید از آقای سلطانی‌فر تشکر کنیم که سر میز نهار این موضوع را با اردوغان مطرح کرد و همانجا از او قول گرفت البته تماسی هم به صورت تلفنی با مسئولان این باشگاه از سوی مسئولان ترکیه‌ای گرفته شد و قول همکاری دادند.

* ریزه‌اسپور برای پس گرفتن شکایت و نگرفتن پول، طارمی یا علیپور را می‌خواستند

گرشاسبی گفت:‌بعد از آن با مسئول امور حقوقی و بین‌المللی پرسپولیس به ترکیه رفتیم در همان روز اول جلسه 5 ساعته‌ای برگزار کردیم اما در شروع صحبت‌ها آنها خواستار این بودند که 795 هزار و 500 یورو به حساب آنها واریز کنیم و فیش آنها را ارائه دهیم وبعد آنها بگویند که چقدر تخفیف می‌دهند. در همین فاصله آقای روحانی و هیات همراه برای اجلاس سران کشورهای اسلامی به استانبول آمدند و ما صحبت‌هایی را با آقایان واعظی،‌حسین‌پور رئیس تشریفات نهاد ریاست جمهوری و ظریف ا نجام دادیم و مسائل را برایشان شرح دادیم. آنها هم قول دادند که در بین جلسات این مساله را مطرح کنند. به همین دلیل دو روز پروازهای خود را عقب انداختیم و در جلسه نهایی که 6 ساعت به طول انجامید آنها گفتند که با ما یا طارمی را بدهید یا علیپور را و ما پاسخ دادیم که ما محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن جذب کنیم و در صورتی که این بازیکنان را به شما بدهیم دچار مشکل خواهیم شد. 

* تلاش ما رفع محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات است

سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: در نهایت تعامل کردیم و با خیر و خوشی این توافق انجام شد و این بند را به این موضوع اضافه کردیم که آنها از شکایتشان صرف نظر کنند و ما هم شکایتی انجام ندهیم. الان تلاش ما برای رفع محرومیت است و ما رضایت این باشگاه را درباره شکایت از طارمی هم گرفتیم.

*  تلاش برای عبور از خاکریز فیفا

وی افزود: ما در حال حاضر این خاکریز را جلو رفتیم اما خاکریز اصلی فیفا است و وکیل سوئیسی ما در حال پیگیری این پرونده است و اصل کار را باید آنجا پیگیری کنیم و تا این محرومیت‌ها و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات را باز کنیم تا محرومیت پرسپولس رفع شود.

* مسئولان ریزه اسپور را از ارسال نامه به فیفا منصرف کردیم

گرشاسبی خاطرنشان کرد: ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و وقتی که آنجا بودیم تفاهم‌نامه‌‌ای را امضا کردیم. قرار بود آن زمان نامه‌ای را باشگاه ریزه اسپور به فیفا ارسال کند وقتی که ما صحبت کردیم از ارسال نامه صرف نظر کردند و گفتند ما هیچ نامه‌ای به فیفا ارسال نمی‌کنیم تا محرومیت و مشکل شما بیشتر شود و گفتند که به فیفا اعلام می‌کنیم که مشکل ما با باشگاه پرسپولیس حل شده و هیچ مشکلی نداریم. به هر حال باشگاه ریزه اسپور در رفع محرومیت باشگاه پرسپولیس کمک کرده و از شکایتش صرف نظر کرده،‌تفاهمی که بین ما و باشگاه ریزه اسپور امضا شد تضمین کردیم که کاملا اختلاف بین دو باشگاه به پایان رسیده،‌باید برای فیفا ارسال شود تا یک روزی نه باشگاه پرسپولیس و نه باشگاه ریزه اسپور ادعا نداشته باشند که ما رضایتنامه‌ای امضا نکردیم یا هر داستانی که به این موضوع مربوط می‌شود.

* پیگیریم تا فیفا کاسه داغ‌تر از آش نشود

وی در ادامه تاکید کرد: وکیل باشگاه ریزه اسپور و همچنین قائم‌مقام این باشگاه تفاهم‌نامه را امضا کردند و یک نسخه از این تفاهم‌نامه در دست باشگاه ریزه اسپور است. این مشکل حل شده است تا به اینجای کار یک مرحله را گذراندیم الان در حال حاضر به دنبال این هستیم از طریق فیفا پیگیری کنیم خدا کند فیفا کاسه داغ‌تر از آش نشود. با توجه به اینکه در قرار است در لیگ باشگاه‌های آسیا حضوئر داشته باشیم باید مشکلاتمان حل شود تا بتوانیم موفق ظاهر شویم. 

* در شان پرسپولیس نیست که مشکل مالی داشته باشد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه درخصوص قرارداد با یک اسپانسر جدید در کنفرانس خبری گفت: امروز و فردا قرارداد جدیدی با یک اسپانسر امضا خواهد شد و به ا حتمال زیاد طی امروز و فردا نهایی می‌شود تا باشگاه از نظر مالی و پرداختی مشکل نداشته باشد و دیگر در شاهد اعتراض بازیکنان، کادر فنی و افرادی که در باشگاه هستند نباشیم. با توجه به افتخارات کسب شده از سوی باشگاه پرسپولیس و موفقیت‌هایی که شما خبرنگاران مطلع هستید به نظرم در شان باشگاه پرسپولیس نیست که از نظر مالی مشکل داشته باشد. امیدوارم در ادامه با امضای قرارداد اسپانسر جدید مشکلات پرسپولیس کمتر شود. 

* تمدید قرارداد برانکو 90 درصدش نهایی شده

گرشاسبی درباره قرارداد تمدید برانکو سرمربی پرسپولیس نیز گفت: قرارداد برانکو بیش از 90 درصد نهایی می‌شود و ما با او  تمدید می‌کنیم. یکسری بندهایی به قرارداد اضافه کردیم که از گذشته بوده بابت تسویه حساب با کادر فنی و ما لیستی را به برانکو روز گذشته ارسال کردیم تا اگر سرمربی تیم اعتراضی بابت پرداختی‌ها یا تغییر مبلغ دارد بررسی شود و بعد برای ما ارسال کنند. فکر می‌کنم طی روزهای آینده تمدید قرارداد برانکو نهایی می‌شود. 

*  سفر به ترکیه طولانی شد، چون دوست نداشتیم دست خالی برگردیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درخصوص اینکه در بند تمدید قرارداد برانکو لیست مذاکره با بازیکنان مدنظر او درج شده است، گفت: سرمربی تیم برنامه‌ای را برای ما آماده کرد با توجه به اینکه قرار بود سفر به ترکیه برای ما دو روز بیشتر طول نکشد اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد و ما دوست نداشتیم دست خالی از ترکیه برگردیم مذاکره‌مان طول کشید واقعا کار سختی داشتیم جا دارد از تمام عزیزان و دیپلماسان ایرانی که زحمت کشیدند و مذاکره کردند مثل آقای ظریف ، وزیر ورزش و همه دولتمردان ایرانی که نشان دادند کاملا ورزشی هستند و با این کارشان به دنبال این بودند که دل 40 میلیون هوادار پرسپولیس را شاد کردند. 

* طارمی ناراحت باشگاه پرسپولیس است

وی در ادامه درخصوص اینکه آیا ضمانتی است که مشکل پرسپولیس از سوی فیفا برطرف شود و اگر این مشکل حل نشود مهدی طارمی از پرسپولیس جدا نشود، گفت: مهدی طارمی در بیشتر بحث‌ها شرکت کرده و همراه تیم پرسپولیس بوده و از این اتفاقی که افتاده بسیار ناراحت است. بخصوص برای باشگاه پرسپولیس ناراحت است و طی صحبت‌هایی که کردیم معتقد است که هر چه باشگاه بگوید او موظف است که گوش دهد و انجام دهند. 

* ریزه اسپور 4 میلیارد از ما می‌خواست

گرشاسبی در خصوص  اینکه اگر پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده به خاطرعدم صداقت بوده و از سوی فیفا محروم شده گفت: بالاخره ما شاکی داشتیم. کسی ازما شکایت کرد و به دست فیفا رسید. باشگاه ریزه اسپور در این خصوص معترض بود اعتراضش را به فیفا ارسال کرد و فیفا طی پیگیری‌هایی که ا نجام داد پرسپولیس را محروم کرد اما در حال حاضر ما رضایت شاکی پرسپولیس را گرفته‌ایم. بالاخره  باشگاه پرسپولیس در زمینه پرداختی به بازیکان خارجی همیشه بدحساب بوده و شکی در این نیست با توجه به اینکه شکایت ریزه اسپور نیز به بحث دادگاه فیفا ارسال شده خب فیفا معتقد است که چقدر می‌تواند یک باشگاه شاکی داشته باشد در همه زمینه‌ها واقعا هم خسته شدیم. برای همین این اتفاق افتاد  اما ما از طریق وکیل سوئیسی که تجربه کافی دارد به دنبال این هستیم تا فیفا باشگاه پرسپولیس را ببخشد توان هیات رئیسه هم این بود که تلاشش را انجام دهد. باشگاه ریزه اسپور حتی معتقد بود ما باید 4 میلیارد بپردازیم و بعد اعتراض را می‌کردیم ولی در هر صورت مذاکرات در حال انجام شده است، انشاءالله خیر است. 

* قرار شد با ریزه اسپور در مورد ترانسفر بازیکن هم تعامل کنیم

وی در ادامه افزود: با توجه به سفری که به ترکیه داشتیم قول‌هایی داده شده است که این مشکل حل شود حتی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین باشگاه پرسپولیس و ریزه ا سپور امضا شده تا هر دو باشگاه از امتیاز استفاده کنند. حتی قرار است از باشگاه ریزه اسپور به ایران سفر کنند و از امکانات استفاده کنند و حتی در ترانسفر بازیکن هم قرار است تعاملی داشته باشیم اگر باشگاه پرسپولیس بازیکنی را استفاده نکند به باشگاه ریزه اسپور معرفی می‌کند تا تمرینات او را نگاه کنند اگر مورد پسند باشگاه قرار گرفت قراردادی امضا شود. قول‌هایی داده شده باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

*  مانع پیشرفت و ترانسفر طارمی نخواهیم شد

وی در ادامه درخصوص انتقال طارمی به دیگر باشگاه در صورت پیشنهاد گفت: ما با توجه به صحبت‌هایی که با هیات مدیره کردیم به دنبال این نیستیم که بخواهیم جلوی پیشرفت بازیکن را بگیریم اگر طارمی پیشنهادی داشته باشد با ما مذاکره می‌‌کند. به دنبال این نیستیم که جلوی پرواز بازیکنی را بگیریم. 

* مالیات به استقلال و پرسپولیس تعلق نمی‌گیرد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه درخصوص اینکه آیا اسپانسر باشگاه برند جدیدی است و بحث مالیات باشگاه پرسپولیس به کجا رسیده است گفت: طی امروز و فردا اسپانسر مشخص خواهد شد. در ورزش هیچ چیز مشخص نیست با توجه به اینکه اگر تا پله آخر برسی ممکن مدیری عوض شود و ما نمی‌توانیم دقیق چیزی را بگوییم چرا که هیچ چیز مشخص نیست اما درمورد مالیات باشگاه استقلال و پرسپولیس باید بگویم که مالیات به این دو باشگاه تعلق نمی‌گیرد چرا که در بحث درآمدزایی خودکفا نیستند افرادی هستد که در حال حاضر در حال بررسی حساب‌های دو باشگاه هستند با پیگیری‌هایی که برای بحث حرفه‌ای گری‌ نامه‌ای تنظیم شده برای وزارت اقتصاد و دارایی و فعلا هیچ بدهی لحاظ نشده در حال بررسی هستیم تا مشخص شود که چه بدهی هست تا پرداخت شود. 

* هنوز بخشی‌هایی از درآمد پنهان پرسپولیس عریان نشده است

گرشاسبی درباره وضعیت اسپانسر باشگاه پرسپولیس و مسائلی که با حسین هدایتی به وجود آمده را گفت: قبل از هرچیز باید از آقای طاهری تشکر کنم که ۲ سال و ۴ ماه در کنارش کار کردیم و او کارهای بزرگی انجام داد به طوری که درآمد پنهان پرسپولیس را عریان کرد. هرچند که هنوز هم درآمدهایی وجود دارد که هنوز عریان نشده است اما ما در همین مسیر جلو می‌رویم تا کم کم درآمدها بیشتر شود. به طور مثال گفته شده که ایرانسل پول کل قرارداد را به ما داده اما اینها کذب است چرا که طبق توافقی که با ایرانسل انجام شد پیش‌پرداختی به باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی داده شد و به این شکل نبود که قرارداد کل فصل داده شده باشد.

* پرداخت‌هایی هدایتی را به حسابرسی داده‌ایم تا همه چیز شفاف شود

وی ادامه داد: درباره فردی هم که اسم بردید باید بگویم که ما هوادار عام و خاص داریم، البته آقای هدایتی در این بخش مدعی است و صحبت‌هایی هم در این بخش انجام داده است. اسپانسر پیشین به ما نامه زد که حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از استیل‌آذین طلب دارد که هدایتی هم گفته من این پول را به باشگاه دادم و جزء مطالبات ما حساب کرده است. به همین دلیل ما همه چیز با به بخش حسابرسی دادیم تا به صورت شفاف همه چیز مشخص شود، هر پولی که به حساب باشگاه آمده سند آن مشخص است و اعم از دلار، یورو و بقیه مسائل سند آن وجود دارد بجز پول‌هایی که مستقیماً به بازیکنان داده شده که این موضوع سند آن در باشگاه نیست اما همه چیز شفاف است هرچند که باید بگویم استیل‌آذین اسپانسر ما نبود اما ما وقتی برند باشگاه را به اسپانسر می‌دهیم آنها می‌روند و با کفش ملی یا بانک کوثر یا برندهای دیگر مذاکره می‌کنند و این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

* موبایل خبرنگار لبم را پاره کرد و یک خبرنگار هم از لابلای درخت جلویم را گرفت

خبرنگاری از گرشاسبی پرسید که شنیده می‌شود در بحث اخذ مجوز حرفه‌ای سندسازی صورت گرفته و اینکه بازیکنان منتظر گرفتن پاداش قهرمانی هستند اما به دلایل گوناگون جریمه می‌شوند و همچنین امیدوار هستیم با رفتن علی‌اکبر طاهری از پرسپولیس تعاملات با رسانه‌ها بیشتر شود، اظهارداشت: به هر حال باشگاه بزرگ، حاشیه‌های بزرگی هم دارد، مثلاً بعد از بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک مرتبه ۳۰ موبایل مقابل دهان من آمد و خبرنگاران سوال می‌پرسیدند که یک موبایل به لب من خورد و لب مرا پاره کرد یا اینکه یک شب که می‌خواستم از باشگاه به منزل بروم یک نفر از بین درختان بیرون پرید و از من سوالاتی انجام داد. به هر حال آستانه تحمل افراد با هم یکی نیست. درباره مسئله بازیکنان هم باید بگویم که همه چیز در قراردادها مشخص است و آپشن‌ها هم معلوم است. اگر بخواهم به این سوال شما پاسخ دهم این موضوع به سود تیم من نیست اما در کل می‌گویم که وضعیت باشگاه ما از سایرین بهتر است و بچه‌ها حقشان است که سر موعد پول بگیرند یا اینکه دریافتی داشته باشند، در مدتی که من در باشگاه مسئولیت گرفتم ۳ مرحله به بازیکنان پرداختی داشتیم و حتی روزی که در ترکیه حضور داشتم به حساب بازیکنان پول واریز شد که شامل پاداش دربی و بقیه مسائل بود. درباره جرایم هم باید بگویم که به هر حال باشگاه اسپانسر دارد و وقتی یک بازیکن پیراهن اسپانسر قبلی را می‌پوشد آیا این جریمه ندارد؟ وقتی اسپانسر بابت همین مسائل از پولی که باید به ما بدهد کسر می‌کند چرا ما نباید بازیکن را جریمه کنیم؟ یا اینکه برخی‌ها به برنامه‌های خاصی در صدا و سیما می‌روند که باید هماهنگی قبل از آن صورت بگیرد، اینجا یک باشگاه حرفه‌ای است و قراردادها کلان است و به همین دلیل باید اصول حرفه‌ای رعایت شود و به آن پایبند باشیم.

* سندسازی در کاری نبوده

وی درباره سندسازی هم ادامه داد: اول صحبت‌هایم گفتم که چنین مسئله‌ای نیست، ما باید یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت فوری به طلبکاران پرداخت می‌کردیم چرا که حکم آنها صادر شده بود یا اینکه یکسری احکام در استیناف است و شایعه سندسازی درباره همین مسائل بوده است. کمیته استیناف درحال بررسی همین مسائل هستیم اما برخی‌ها می‌گویند سندسازی کردیم یا اینکه بدهی خارجی‌ها را دادیم و تا این لحظه مشکلی پیش نیامده است اما نه من و نه سایر اعضای هیأت مدیره در روحیاتمان نیست که یک ریال از بازیکنی که زحمت کشیده بخواهیم ضایع کنیم.

* آجورلو قول داد تا مشکل سربازی نوراللهی حل شود

گرشاسبی درباره وضعیت احمد نوراللهی و اینکه آخرین وضعیت او چه شده است، افزود: ما خیلی پیگیر این موضوع هستیم و جا دارد که از تلاش‌های سردار کمالی و وزیر ورزش تشکر کنیم که حتی در ۲ بازی آسیایی مجوز خروج از کشور این بازیکن را صادر کردند و او در ۲ بازی ما را همراهی کرد. ۴ ماه از خدمت او گذشته و با سردار آجرلو پیگیری کردیم و قول دادند که این موضوع حل شود اما اگر حل نشد از طریق رسانه‌ها این مسئله را اعلام می‌کنیم.

* وضعیت عالیشاه هم مشابه نوراللهی است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که برخی‌ها مدعی‌ شده‌اند که باران‌چشمه که عضو هیأت مدیره تراکتورسازی است و با همراهی آجرلو نوراللهی را اذیت می‌کنند، افزود: قاطعانه و صریح می‌گویم که این مسئله نیست، اتفاقاً سردار آجرلو در دفتر خود من از سردار کمالی به صورت تلفنی خواهش کرد که این موضوع صریحاً حل شود تا نوراللهی ترخیص شود البته وضعیت عالیشاه هم به همین شکل است.

* پرونده گولج را هم حل کردیم

گرشاسبی درباره آخرین وضعیت پرونده آنتونی گولچ هم اظهارداشت: او از باشگاه شکایت کرده و نامه‌ای هم به باشگاه آمده بود و ما به آن نامه پاسخ دادیم اما هنوز حکمی صادر نشده هرچند که یک حکم از ایجنت این بازیکن به دست ما رسید که باید به باشگاه شریف مولداوی ۱۰۰ هزار دلار می‌دادیم که روزی نیم‌درصد به آن جریمه می‌خورد و جریمه آن حدود ۱۸۰ هزار یورو شده است و ما توافق کردیم که با ۱۱۵ هزار یورو این جریمه حل و فصل شود.

* مدعی شدند که 61 میلیارد تومان در باشگاه پرسپولیس گُم شده!

گرشاسبی در خصوص اینکه یکی از درآمدهای عیان باشگاه پرسپولیس ورزشگاه درفشی‌فر بود و الان نهان شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: برخی نوشته بودند که ۶۱ میلیارد در پرسپولیس گم شده است اما ما به عنوان یک باشگاه دولتی حسابرس قانونی داریم، قبل از این ورزشگاه درفشی‌فر را به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان جزء اموال و دارایی باشگاه پرسپولیس به حساب آوردند اما سال بعد که سند آن را خواستند مشخص شد که سند آن به نام پرسپولیس نخورده و گفتند چطور وقتی سند به نام پرسپولیس نیست جزء اموال به حساب آمده است؟ این موضوع باعث شد که نام درفشی‌فر از اموال باشگاه پرسپولیس خارج شود و به همین دلیل در تراز مالی باشگاه پرسپولیس ۶۱ میلیارد کم شد که این ۶۱ میلیارد همان ورزشگاه درفشی‌فر است. از وقتی که ما مسئولیت را بر عهده گرفتیم با مساعدت شهرداری قرار است رقمی را در نظر بگیریم تا با پولی که از اسپانسر می‌گیریم به سرعت ورزشگاه درفشی‌فر را از این وضعیت اسفناک خارج کنیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود او سرپرست موقت است و قرار است اسلامیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شود، افزود: همه کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که من مسئول پشت میز نیستم و همیشه بر لبه میز آماده رفتن هستم، اگر ببینم جایی نمی‌توانم کمک کنم خیانت نمی‌کنم و می‌روم، مطمئناً این پست در پرسپولیس هم ماندنی نیست، از همان روزی که صحبت شد من مسئولیت بگیرم گفتم که اگر کسی بهتر از ما آمد خوشحال می‌شویم و از آنها تشکر هم می‌کنیم. این پست‌ها ماندنی نیستند اما اینگونه اخبار که در رسانه‌ها منتشر می‌شود باعث می‌شود در سرعت کار ما خلل بوجود بیاید چرا که اسپانسرها می‌گویند که اگر فلان مدیر رفتنی است صبر کنیم و با مدیر جدید کار کنیم یا اینکه الان می‌خواهیم با بازیکنان مذاکره کنیم دچار مشکل می‌شویم اما هرکسی به باشگاه بیاید ما استقبال می‌کنیم.

* قرار شده با تشکیل یک کمیته مشکل حق پخش برطرف شود

گرشاسبی درباره حق پخش هم خاطرنشان کرد: حدود یک ماه قبل به همراه مدیران باشگاه‌ها به مجلس رفتیم و جلسه‌ای به ریاست آقای مطهری برگزار کردیم، در این جلسه اقای شهریاری از صدا و سیما و آقایان خادم و داورزنی از وزارت ورزش حضور داشتند. قرار شد کمیته‌ای تشکیل شده و طرحی آماده کنند تا موضوع حق پخش به سرانجام برسد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره عضو پنجم هیأت مدیره و اینکه چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: این مسئله در حیطه اختیارات وزیر ورزش است و او تصمیم می‌گیرد. مطمئناً اگر نیاز باشد کسی اضافه شود انجام خواهد شد. اما این موضوع در حیطه اختیار ما نیست.

* خانه‌ام در اکباتان یک میلیارد و سیصد میلیون تومان است

گرشاسبی درباره اینکه سند ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام این باشگاه نیست اما جزء اموال پرسپولیس به حساب آمده تصریح کرد: آیا شما خانه‌ای دارید که سندش به نام شما باشد؟ در سند قیمت بازار را که نمی‌نویسند، الان خود من خانه‌ای در اکباتان دارم که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت روز آن است اما در سند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوشته شده است و علت آن همین است.

گرشاسبی درباره لباس‌های غیرقانونی این باشگاه که توزیع شده خاطرنشان کرد: پیش از این برند باشگاه در ثبت شرکت‌ها انجام نشد اما الان این اتفاق رخ داده و چندی پیش به منیریه رفتیم و جلوی برخی از تولیدکننده‌ها که با نام پرسپولیس لباس می‌زدند را گرفتیم، باید به این سمت برویم تا این مسائل حل شود.

* برانکو موفق است و در انتخاب دستیارانش دخالت نمی‌کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برانکو می‌خواهد برادرش را به این باشگاه بیاورد و آیا با توجه به رزومه ضعیف او آیا مقابل این تصمیم‌می‌ایستید، گفت: وقتی کادر فنی ما موفق است در انتخاب افراد هم دخالت نمی‌کنیم، آنها با موفقیت پیش می‌روند و آسیبی به تیم نمی‌رسد، ما مراقب هستیم اما دخالت نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/ر

 

 

نظر شما