شناسهٔ خبر: 23076368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کهکشاني‌ها براي سومين بار قهرمان جام باشگاه‌هاي جهان شدند

زيدان: رونالدو هرگز اشتباه نمي‌کند

روزنامه جوان

فتح جام باشگاه‌هاي جهان براي سومين بار ويترين افتخارات رئال‌مادريد را تکميل کرد...

صاحب‌خبر -
شيوا نوروزي

فتح جام باشگاه‌هاي جهان براي سومين بار ويترين افتخارات رئال‌مادريد را تکميل کرد. فينال اين رقابت‌ها در آخرين روزهاي سال 2017 به ميزباني شهر ابوظبي برگزار شد و کهکشاني‌ها با يک گل تيم گرميوي برزيل، قهرمان ليبرتادورس را شکست دادند. با تک‌گل کريس رونالدو قوهاي سفيد براي سومين بار و دومين سال متوالي فاتح جام باشگاه‌هاي جهان شدند و در کنار بارسلونا پرافتخارترين تيم اين رقابت‌ها لقب گرفتند. گلزني رونالدو در فينال اين دوره از رقابت‌ها، تعداد گل‌هاي زده‌اش در جام باشگاه‌هاي جهان را به عدد 7 رساند و از رکورد پله (شش گل) پيشي گرفت. درخشش رئال با پيام تبريک ماريانو راخوي، نخست‌وزير اسپانيا همراه شد. 
   
زيدان رؤيايي

روزهاي خوش رئال‌مادريد همچنان ادامه دارد. زين‌الدين زيدان از زماني که هدايت مادريدي‌ها را برعهده گرفته موفقيت‌هاي زيادي براي اين تيم به ارمغان آورده است؛ در 712 روز گذشته شاگردان زيدان هشت جام قهرماني (دو قهرماني ليگ قهرمانان، يک قهرماني لاليگا، يک قهرماني سوپرکاپ، دو قهرماني سوپرکاپ اروپا و دو قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان) را بالاي سر برده‌اند و اين جام‌ها زيزو را به بهترين مربي تاريخ رئال تبديل کرده است. زيدان تنها مربي تاريخ اين باشگاه است که در يک فصل قهرماني در لاليگا، ليگ قهرمانان، سوپرکاپ اسپانيا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌هاي جهان را يکجا تجربه کرده است. اينها همان مواردي است که رضايت زيدان را به همراه داشت: «شايسته پيروزي بوديم. خوشحال هستيم، چون کاري که بازيکنانم کردند، آسان نيست. اين عنوان پنجمين قهرماني‌مان در سال جاري بود. از بودن در اين تيم خوشحالم.» درخشش دوباره رونالدو تعريف و تمجيد سرمربي فرانسوي را در پي داشت: «او هميشه حضور دارد و هرگز اشتباه نمي‌كند و هميشه در لحظات کليدي به تيم کمک مي‌کند.

دوست دارم رونالدو قراردادش را تمديد کند، اما در زمان مناسبش. براي ما رونالدو بازيکنی کليدي محسوب مي‌شود. اميدوارم رونالدو تا بازنشستگي در مادريد بماند.» رويارويي هفته آينده رئال و بارسا نکته ديگري بود که زيدان به آن اشاره کرد: «به بهترين شکل ممکن به اين بازي رسيديم. مشتاق هستيم شش‌گانه را فتح کنيم. در اين فصل سه جام و در اين سال پنج عنوان را به دست آورديم. اين موضوع براي ما مهم بود. بايد به اين روند ادامه دهيم. بايد از جامي که به تازگي به دست آورديم لذت ببريم، استراحت کنيم و سپس به بازي‌هاي باقي مانده فصل بیندیشیم.»
   
عاشق رئال

بهترين فوتباليست جهان پس از قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان از عشق و علاقه‌اش به رئال‌مادريد گفت. کريس رونالدو که به تازگي توپ طلا را دريافت کرده، خوشحالي‌اش از موفقيت‌هاي ادامه‌دار کهکشاني را اينگونه بيان كرده است: «رئال امسال توانست پنج قهرماني به دست آورد. بازي خوبي به نمايش گذاشتيم و شايسته اين پيروزي بوديم. هميشه در زمين پاسخ همه را مي‌دهم. امشب به تيمم براي فتح عنوان ديگري کمک کردم. رکوردها روند طبيعي خود را طي مي‌کنند. با اين حال دوست داشتم بهترين گلزن اين رقابت‌ها شوم. هميشه سعي مي‌کنم بهترين بازي‌ام را به نمايش بگذارم و از آن لذت ببرم. با انگيزه به کار خود ادامه مي‌دهم تا عناوين فردي و تيمي را به دست آورم. بازنشستگي در رئال امکانپذير است و دوست دارم در اين باشگاه از فوتبال خداحافظي کنم. البته اين موضوع به من بستگي ندارد، چون رئيس باشگاه نيستم. بايد ديد در آينده چه اتفاقاتي خواهد افتاد.»
   
کريس تمديد مي‌کند

پرس، رئیس باشگاه رئال به هواداران این تیم اطمينان داد که به زودي قرارداد کريستيانو رونالدو تمديد شود: «رونالدو به زودي قراردادي رؤيايي با رئال‌مادريد امضا مي‌کند، البته اين قرارداد ساده نيست و تنظيم آن بيش از چهار ماه زمان برده، مواردي در اين قرارداد وجود دارد که وکيل رونالدو آنها را رد کرده و تيم حقوقي باشگاه بايد اين موارد را در آرامش بررسي کند، عجله‌اي براي اين کارها نداريم. من رونالدو را خوب مي‌شناسم، به عقيده من رونالدو بازيکني معمولي نيست و حق دارد نگران آينده تيم باشد. او اکنون به ال‌کلاسيکو دربي فکر مي‌کند و تمام توانش را روي کمک كردن به تيم مي‌گذارد.»

نظر شما