شناسهٔ خبر: 23076312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار رزن عنوان کرد:

پیش‌بینی گشایش‌های جدیدی در حمایت از سرمایه گذار در رزن

رزن - فرماندار رزن گفت: گشایش‌های جدیدی در حمایت از سرمایه گذار و تولید و پرداخت تسهیلات در شهرستان رزن پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتحعلی حسینی پیش ازظهر دوشنبه در جمع مدیران با بیان اینکه ارائه تسهیلات در توسعه مناطق روستایی بدون محدودیت  است، گفت: کسانی که آماده سرمایه گذاری در مناطق روستایی به خصوص در امر صنایع تبدیلی، کشاورزی و زیر مجموعه های کشاورزی و سایر بخش های تولیدی و طرح های اشتغالزایی هستند، می توانند با آورده ۲۰ درصدی از تسهیلات ۸۰ درصدی تسهیلات یارانه دار دولت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی از جمله مهمترین زمینه‌های مربوط به توسعه کشاورزی، توسعه روستایی و توسعه اشتغالزایی در روستاها است، گفت: وظیفه اصلی این صنایع،   فرآوری محصولات کشاورزی و دامی روستا و تبدیل آن‌ها به کالاهایی نهایی‌تر و باارزش‌تر است.

حسینی با بیان اینکه ادغام فناوری‌های سنتی موجود در مناطق روستایی با فناوری‌های نوین و پیشرفته راهکار مناسبی برای پیشرفت و روزآمدشدن محصولات و کالاهای ساخت روستا است، گفت: بسیاری از محصولات سنتی را می‌توان با ابزارها و تجهیزات نوین تولید یا با فناوری‌های جدید آغشته کرد که این امر باعث بقای صنایع سنتی فعلی و  توسعه بازار روبه‌اضمحلال آنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورد طرح های روستایی وثایق مورد پذیرش بانکها سند منازل روستایی، زمین کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و سفته و اسناد روستایی مورد ضمانت قرار خواهد گرفت، گفت: به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، دولت در سال های اخیر نسبت به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت روستاها در قالب تفاهم نامه های متعدد اقدام کرده است.

فرماندار رزن گفت: طی تفاهم نامه چهار جانبه بین معاونت توسعه روستایی، استانداری، بنیاد علوی و ریاست جمهوری به طرح‌های اقتصادی و اشتغال زا مستقر در مناطق روستایی استان، تسهیلات با سود یارانه دار تعلق می گیرد به نحوی که پرداخت ۵ درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و ۵ درصد آن را نیز بنیاد علوی تقبل کرد.

نظر شما