شناسهٔ خبر: 23076298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی در نشست اضطراری اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی:

رژیم صهیونیستی بوروکراسی شر در منطقه است/ کشورهای اسلامی با تمام توان از فلسطین حمایت می کنند

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی یک بوروکراسی شر در منطقه است که تلاش می کند منطقه را به آشفتگی سیاسی بکشاند ولی کشورهای اسلامی با اتحاد و انسجام مانع این کار می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی افزود: این کمیته مسئولیت مهمی را در شرایط کنونی برعهده دارد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی که اقدامات زیادی علیه ملت فلسطین در حال انجام است و باید با تشکیل این کمیته و تصمیم گیری درست در آن از ملت فلسطین حمایت کنیم.
رییس مجلس از پیشنهاد رییس مجلس اردن برای تشکیل این کمیته اضطراری تقدیر کرد.
لاریجانی ادامه داد: ما در سال های اخیر شاهد خیزش هایی در کشورهای اسلامی بوده ایم، مردم برخی کشورها خواسته هایی داشتند و این خواسته ها را مطرح کردند.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی تلاش کردند شرایط را طور دیگری رقم بزنند، آنان از این وضعیت برای آشفته سازی سیاسی در کشورهای اسلامی استفاده کردند و پروژه را جلو بردند طوری که ما حوادث را در مصر، سوریه و تونس دیدیم، البته آنان در همه کشورها موفق نبودند و برخی کشورها توانستند این اقدام آمریکا را مهار کنند.
رییس مجلس گفت: ولی این موضوع در سوریه به مدت 6 سال ادامه یافت. آمریکا در ابتدا اعلام کرد مردم سوریه خواسته های دمکراتیک دارند، ما می گوییم اگر این موضوع را قبول دارید چرا تروریست ها را به داخل عراق بردید، آیا عراق دمکراتیک نبود؟
وی افزود: امروز کسی شک ندارد داعش توسط آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی ایجاد شده است و هدفشان از تشکیل داعش در سوریه آشفته سازی سیاسی در منطقه بود و می خواستند انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند تا آنان مشغول مسائل داخلی شوند و به رژیم صهیونیستی کاری نداشته باشند.
لاریجانی گفت: آنان با انتقال پایتخت به قدس می خواهند هویت فلسطین را عوض کنند و به دنبال بلبشو سیاسی هستند.
وی ادامه داد مسئله فقط به قدس ختم نمی شود، اگر رژیم صهیونیستی از این مرحله عبور کند ماجراهای جدید خلق می کند.
رییس مجلس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی یک بوروکراسی شر در منطقه است، امروز ماجرا فقط حفظ مردم فلسطین نیست، آنان با انتقال پایتخت آمریکا می خواهند ماجرای جدیدی ایجاد کنند.
وی تاکید کرد سرنوشت ملت فلسطین با همه ملت ها گره خورده است و تمام کشورهای اسلامی باید واقع بینانه مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.
لاریجانی گفت: برخی کشورهای اسلامی که روابط اقتصادی و سیاسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند باید غیرت دینی و عربی خود را به کار گیرند و این روابط را تعلیق کنند. اگر ما امروز اقدام عملی نکنیم سال های بعد پشیمان می شویم.
وی گفت: انتفاضه مردم فلسطین توانسته صهیونیست ها را به عقب براند که این جای امیدواری است.
به گزارش ایرنا ، نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی امروز با حضور ١١ کشور اسلامی در تهران برگزار می شود
سیام**9314**9121**
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما