شناسهٔ خبر: 23076201 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس والیبال: بانک سرمایه برای جام باشگاه‌های جهان باید تقویت می‌شد

ناصر شهنازی با اشاره به اهمیت کار تیمی گفت: اگر بخواهیم به صورت تک تک بازیکنان را بررسی کنیم باید اذعان‌ کرد که از لحاظ بازیکن تیم بانک سرمایه نسبت به سایر تیم‌ها ضعیف تر بود.

صاحب‌خبر -

کارشناس والیبال در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ارزیابی نتایج تیم والیبال بانک سرمایه در جام باشگاه‌های جهان که با قبول سه شکست متوالی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، اظهار کرد: باید واقعیت را قبول کنیم  که برای حضور در جمع بهترین‌های جهان هم باید از لحاظ بازیکن بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم و هم از نظر هزینه‌هایی که برای تیم خرج می‌کنیم با بهترین‌ها در یک سطح باشیم. تیم‌هایی که در جام باشگاه‌های جهان حاضر هستند گلچینی از بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارند اما در مقابل، تیم بانک سرمایه با گلچینی از بهترین والیبالیست‌های ایران راهی این تورنمنت شد. همین مورد بین نماینده ایران با سایر تیم‌ها تفاوت ایجاد کرد.

او در ادامه‌ افزود: تیم بانک سرمایه اگر می خواست در باشگاه‌های جهان نتیجه‌ خوبی بگیرد باید حداقل از دو بازیکن معتبر که سابقه حضور در این سطح از رقابت‌ها را دارند و دارای شخصیت قهرمانی هستند، استفاده می‌کرد. قبل از اعزام هم می دانستیم که باید برابر برترین باشگاه‌های دنیا بازی کنیم پس باید این ذهنیت را که می‌توانیم حتما با بازیکنان داخلی به نتایج خوب برسیم را کنار بگذاریم.

این کارشناس والیبال تصریح کرد: بحث تیم‌ ‌ملی با باشگاه‌ها متفاوت است. تیم‌ ‌ملی ایران به حد آمادگی روحی – جسمی رسیده است که می‌تواند با بهترین‌های جهان رقابت کند، اما نکته این جاست که تیم‌های ملی دیگر نیز با گلچینی از بهترین‌های کشورشان با ما دیدار می‌کنند، اما در رده باشگاهی وضعیت کاملا فرق می‌کند. به نظرم این تیم قبل از اعزام باید تقویت می شد. برای نمونه زمانی که شهرام محمودی را شناسایی کردند دیدیم که کارایی تیم بانک سرمایه چقدر پایین آمد. برای تیم بانک سرمایه این دوره از جام باشگاه‌های جهان تجربه خوبی شد تا در دوره بعدی مسئولان این تیم متوجه شدند که برای رقابت با بهترین‌ها باید بهترین ابزارها را نیز در اختیار داشت.

مربی سابق تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در ادامه‌ گفت‌: در برخی از مواقع عملکرد بازیکنان بانک سرمایه فراتر از انتظار هم بود، اما مشکل اصلی کسب امتیازات در لحظات حساس بود که در هر سه دیدار این مشکل باعث شد نتوانند نتیجه‌ را به سود خود تمام کنند که این نشان از تجربه بالای بازیکنان دیگر تیم‌ها دارد.

شهنازی درباره این که چرا بازیکنان ملی‌پوش و نام آشنای بانک سرمایه عملکرد درخشانی را از خود به نمایش نگذاشتند، پاسخ داد: اگر بخواهیم به صورت تک تک بازیکنان را بررسی کنیم باید اذعان‌ کرد که از لحاظ بازیکن تیم بانک سرمایه نسبت به سایر تیم‌ها ضعیف تر بود. آن چه در چنین شرایط اهمیت دارد کار تیمی است. زمانی که از نظر بازیکن از دیگر تیم‌ها ضعیف‌تریم باید هماهنگی فنی را بالا برد. بازیکنان بانک سرمایه با تمام توان جنگیدند و نمی‌توان باخت را به گردن بازیکن خاصی انداخت. معتقدم تیم‌ها ، دیگر قدرتمند تر بودند. برای حضور در چنین تورنمنت‌هایی باید با دید جهانی وارد شد و باید از بازیکنان یک در دوره‌های قبل تجربه حضور در باشگاه‌های جهان را دارند استفاده کنیم. در کنار شش نفر اصلی باید شش نفر نیمکت نیز هم سطح با افراد داخل زمین باشند.

انتهای پیام

نظر شما