شناسهٔ خبر: 23076095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سفر «نیچروان بارزانی» و معاونش به آلمان

نخست‌وزیر منطقه کردستان و معاونش در راس یک هیأت عالیرتبه کُرد به آلمان سفر کردند تا با مقامات ارشد این کشور رایزنی کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان به همراه «قباد طالبانی» معاونش در راس یک هیأت عالیرتبه، یکشنبه به دعوت رسمی دولت آلمان به این کشور سفر کردند.

به نوشته پایگاه خبری «العرب الیوم» اردن، بارزانی و طالبانی به منظور بررسی برخی پرونده‌ها از جمله روابط اربیل و بغداد با مقامات آلمانی به این کشور سفر کرده‌اند و به اعلام اداره روابط خارجه در دولت منطقه کردستان، بارزانی در این سفر با «آنگلا مرکل» صدراعظم ، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه و «اورزولا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، طرفین در این دیدارها و نشستها برخی مسائل مشترک از جمله روابط دوجانبه، تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه، جنگ با داعش، اوضاع آوارگان و پناهجویان و راه‌های حل و فصل مسائل موجود میان بغداد و اربیل را بررسی خواهند کرد و دولت منطقه کردستان بار دیگر بر موضع خود مبنی بر حل کلیه مسائل و مشکلات از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز تاکید خواهد کرد.

نیچروان بارزانی، اوایل ماه جاری میلادی در اولین سفر خارجه‌اش پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی در سپتامبر گذشته، به فرانسه سفر کرده بود و با رئیس‌جمهور این کشور رایزنی کرده بود.

نظر شما